Dwa pociągi PKP Polskich Linii Kolejowych do potokowej wymiany nawierzchni torowej wymieniły w tym roku 169 km torów - więcej niż łącznie przez cztery poprzednie lata i ponad pierwotny plan 150 km - poinformowała spółka w środowym komunikacie.
Spółka zrealizowała w tym roku kilkaset zadań utrzymaniowych i rewitalizacyjnych o łącznej wartości przekraczającej 1 mld zł. Obejmowały one wymianę nawierzchni torowej, wzmacnianie podtorza, regulację geometrii toru oraz prace przy urządzeniach sterowania ruchem kolejowym i obiektach inżynieryjnych.
Jak poinformowały PKP PLK, w listopadzie zakończą się prace na linii nr 204 między Malborkiem a Elblągiem - odcinku łączącym województwa pomorskie i warmińsko-mazurskie. Modernizacja pozwoli zwiększyć prędkość pociągów pasażerskich z 100 do 120 km/h, a po planowanych na przyszły rok inwestycjach - nawet do 160 km/h. W efekcie czas przejazdu między Malborkiem a Elblągiem skróci się z obecnych 25-30 minut do około 20 minut pod koniec 2026 r.
PKP PLK to spółka Skarbu Państwa, która zarządza państwową siecią linii kolejowych w Polsce, odpowiada za zarządzanie ruchem pociągów, a także za układanie rozkładów jazdy dla przewoźników pasażerskich i towarowych. Spółka zajmuje się zarządzaniem i utrzymaniem infrastruktury kolejowej, aby zapewnić jej bezpieczne funkcjonowanie i rozwój. Na koniec ubiegłego roku spółka zarządzała prawie 19 tys. km linii kolejowych.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.