REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
6 października 2025 16:58 Polska Agencja Prasowa

Trzech na czterech Polaków otwartych na zmianę pracy

O zmianie pracy myślą głównie osoby młode
fot: Pixabay.com

Ponad trzy czwarte Polaków jest otwartych na zmianę pracy, a blisko 40 proc. aktywnie jej szuka - wynika z badania Pracuj.pl. Najczęściej nad zmianą pracy myślą osoby młode, a najczęściej wskazywanym przez respondentów argumentem za zmianą jest poszukiwanie lepszych możliwości zarobkowych.

W ciągu ostatnich trzech lat 38 proc. Polaków zmieniło miejsce zatrudnienia; najczęściej były to osoby młode - 85 proc. badanych w wieku 18-24 lata i 52 proc. w grupie 25-34 lata, a także stażyści i juniorzy, spośród których 71 proc. miało za sobą zmianę pracodawcy - zwrócili uwagę autorzy badania. Wśród starszych pracowników na zmianę zdecydował się tylko co czwarty badany (25 proc.).

Pracę częściej zmieniali ci, którzy byli niezadowoleni z relacji ze współpracownikami (56 proc.) oraz pracownicy, którzy nie widzieli dla siebie perspektyw rozwoju zawodowego (51 proc.).

“Obecna sytuacja na rynku pracy pokazuje, że mobilność zawodowa nie traci na znaczeniu. 38 proc. Polaków aktywnie szuka dziś nowego zatrudnienia. Najwyższą aktywność deklarują osoby w wieku 18-24 lata (57 proc.) oraz 25-34 lata (47 proc.). Co istotne, zmian nie szukają wyłącznie pracownicy na początku kariery - w grupie menedżerów aktywnie rozgląda się za nowym pracodawcą aż 41 proc. badanych“ - podano w informacji.

Ankieta wykazała ponadto, że 78 proc. respondentów jest otwartych na zmianę pracy. Autorzy badania podkreślili, że część z tych osób nie wysyła aplikacji, ale obserwuje ogłoszenia, by w razie potrzeby szybko zareagować na pojawiające się okazje.

Najczęściej nad zmianą pracy myślą osoby młode - połowa badanych w wieku 18-24 lata i 40 proc. w grupie 25-34 lata. Z kolei w grupie 55-65 lat rozważa je już tylko 16 proc. respondentów. Na taki krok częściej decydują się także pracownicy, którzy wskazują na wysoki poziom obciążenia w pracy. Wśród osób odczuwających silny stres 45 proc. deklaruje chęć zmiany branży, podczas gdy wśród pozostałych odsetek ten wynosi 26 proc.

Osoby, które rozważają zmianę, argumentowały to najczęściej poszukiwaniem lepszych możliwości zarobkowych (58 proc.). Jednocześnie 39 proc. zwracało uwagę na stres towarzyszący obecnej pracy, a 30 proc. chciałoby wykonywać zawód dający większe poczucie sensu. Dla 29 proc. problemem jest też brak perspektyw awansu w dotychczasowej specjalizacji.

Badanie przeprowadzono w lipcu 2025 roku wśród 2029 Polaków w wieku 18 - 65 lat metodą CAWI.

Pracuj.pl to portal rekrutacyjny, który służy jako platforma do wyszukiwania ofert pracy i kandydatów. 

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Hutek: Nie chcemy mówić górnikom, że kończą się kopalnie, a oni wylecą na bruk
29 września 2025
24 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]