REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
22 lipca 2025 14:18 Polska Agencja Prasowa

Ponad połowa Polaków każdego dnia odczuwa silny stres w pracy

Stres w pracy mniej dotyka mężczyzn
fot: Katarzyna Zaremba-Majcher

53 proc. pracowników w Polsce doświadcza wysokiego poziomu stresu każdego dnia; najczęściej skarżą się na niego kobiety, pracownicy do 44 roku życia oraz wykonujący obowiązki zdalnie - wynika z badania ManpowerGroup opublikowanego we wtorek. Niestety badanie nie objęło poszczególnych grup zawodowych. Zostało zróżnicowane jedynie za względu na wiek i płeć.

Jak wynika z badania “Globalny Barometr Talentów 2025“, ponad połowa pracowników w Polsce (53 proc.) doświadcza wysokiego poziomu stresu każdego dnia. Częściej skarżą się na niego kobiety (57 proc.) niż mężczyźni (49 proc.). Najbardziej zestresowanymi grupami wiekowymi są pokolenie Z (18-28 lat) i millenialsi (29-44 lat) - kolejno 57 i 56 proc. wskazało na ten problem. Najrzadziej codzienne napięcie w pracy odczuwają przedstawiciele pokolenia X (49 proc).

Najwyższy poziom stresu dotyczy osób pracujących zdalnie (67 proc.). Niższy poziom niepokoju zgłosili pracownicy, którzy sami zdecydowali się na pracę w siedzibie firmy, mając opcję pracy zdalnej (57 proc.), a także osoby pracujące głównie stacjonarnie (51 proc.). Najmniejszy odsetek osób odczuwających stres dotyczy pracowników w trybie hybrydowym (43 proc.).

Na brak wsparcia ze strony firm w zachowaniu równowagi między życiem prywatnym a zawodowym wskazał co piąty Polak (22 proc.). Problem dotyczy w niemal równym stopniu kobiet (21 proc.) i mężczyzn (22 proc.), a także osób pracujących stacjonarnie i zdalnie (po 25 proc.) i ze wszystkich grup wiekowych.

12 proc. zatrudnionych w Polsce nie dostrzega sensu ani celu w wykonywanej pracy - podali autorzy badania. Najczęściej na ten problem wskazywali millenialsi (16 proc.). Podobne odczucia zadeklarowało 14 proc. przedstawicieli pokolenia Z i “tylko“ 7 proc. osób z pokolenia X - zaznaczono.

- Millenialsi często łączą wiele ról jednocześnie - są liderami zespołów, ekspertami, rodzicami czy opiekunami, co czyni ich szczególnie podatnymi na przeciążenie. Na tym etapie życia zadają sobie pytania o dalszy kierunek kariery, sens wykonywanej pracy i poziom wsparcia, co może prowadzić do wypalenia zawodowego i potrzeby zmian - wskazała, cytowana w informacji prasowej, Katarzyna Gołek z Manpower.

14 proc. pracowników w Polsce zadeklarowało, że nie identyfikuje się z wartościami i wizją swojego pracodawcy. Problem częściej dotyka kobiet (16 proc.) niż mężczyzn (13 proc.). Najczęściej brak dopasowania z pracodawcą zgłaszali millenialsi (16 proc.) oraz przedstawiciele pokolenia X (15 proc.).

- Kobiety, jako grupa zawodowa, charakteryzują się zwykle wyższą wrażliwością społeczną, relacyjnością i potrzebą autentyczności - są bardziej uważne na niespójność między tym, co firma deklaruje, a jak realnie działa. Z kolei osoby z Pokolenia X i Y to pracownicy z już ugruntowanym doświadczeniem zawodowym. Znają różne style zarządzania i modele funkcjonowania organizacji, dzięki czemu potrafią krytycznie ocenić, czy wartości firmowe są wdrażane w praktyce, czy jedynie funkcjonują jako element komunikacji zewnętrznej - oceniła Gołek.

Badanie ManpowerGroup “Globalny Barometr Talentów 2025“ zostało przeprowadzone w dn. 14.03-11.04 br. Objęło ponad 13 tys. pracowników z 19 krajów na całym świecie, w tym blisko 500 respondentów z Polski.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Prezydent podpisał nowelizację Prawa geologicznego i górniczego
25 lipca 2025
12.6 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]