REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
8 lipca 2025 12:51 Polska Agencja Prasowa

Orlen dzięki współpracy z Microsoft będzie wdrażał rozwiązania AI

Według Orlenu transformacja energetyczna nie jest możliwa bez narzędzi cyfrowych
fot: Orlen

Grupa Orlen dzięki współpracy z Microsoft będzie korzystać z rozwiązań AI wspierających energetykę, cyberbezpieczeństwo, procesy produkcji oraz analizę danych - poinformował koncern. Zapowiedział, że powstanie Centrum Kompetencyjne Sztucznej Inteligencji, Innowacji Cyfrowej i Zaawansowanej Analityki.

Jak poinformował we wtorek Orlen, umowa z Microsoft zakłada standaryzację oraz konsolidację licencji na oprogramowania w całej Grupie Orlen, zabezpieczenie i rozwój technologii chmurowych oraz wykorzystanie inteligentnych asystentów, którzy mogą odciążać pracowników od codziennych powtarzalnych zadań i przygotowywać rekomendację działań na podstawie przeanalizowanych danych.

Według Orlenu transformacja energetyczna nie jest możliwa bez narzędzi cyfrowych. “Dlatego Grupa Orlen we współpracy z Microsoft zrealizuje największe wdrożenie AI w Europie Środkowej“ - podkreślił koncern. Zapowiedział, że wdrożone rozwiązania wesprą obszar energetyki, cyberbezpieczeństwo, procesy produkcyjne, analizę danych oraz zwiększą efektywność pracowników.

“Transformacja energetyczna to wyzwanie dla całej gospodarki, które wymaga podjęcia konkretnych działań tu i teraz. Strategia Orlenu do 2035 r. to największy program inwestycyjny w historii polskiej energetyki wart nawet 380 mld zł. Już dziś ten sektor stał się jednym wielkim placem budowy. Chcemy jeszcze przyspieszyć, dlatego sięgamy po dostępne na rynku narzędzia, które wesprą naszą codzienną pracę“ - poinformował prezes koncernu Ireneusz Fąfara.

Zwrócił jednocześnie uwagę, że Grupa Orlen to ponad 200 spółek w kilkunastu krajach, a efektywne zarządzanie taką strukturą wymaga ciągłej wymiany informacji, wprowadzania nowych rozwiązań, które pozwalają utrzymać konkurencyjność i jeszcze lepiej realizować cele biznesowe.

“Wdrożenie rozwiązań AI w organizacji liczącej ponad 60 tys. osób zwiększy efektywność naszych codziennych działań, odciążając pracowników od prostych, powtarzalnych obowiązków, pozwalając na dużo lepsze wykorzystanie ich unikalnych kompetencji. To one są naszym najcenniejszym zasobem“ - podkreślił prezes Orlenu, cytowany w komunikacie.

Orlen przypomniał, że transformacja cyfrowa jest jednym z głównych elementów jego strategii do 2035 r., przy czym w ogłoszonym w styczniu planie priorytetowych przedsięwzięć jako kluczowe ujęto wykorzystanie tam narzędzi cyfrowych i efektywne zarządzanie danymi w tym zakresie.

“Chcemy wzmacniać kompetencje cyfrowe zespołów dzięki rozwiązaniom wspierającym rozwój i wdrażanie nowoczesnych narzędzi IT w całej organizacji. Zastosowanie Microsoft Copilot czy Agentic AI pozwoli nam skutecznie zoptymalizować oraz wzmocnić poziom cyberbezpieczeństwa w całej Grupie Orlen, a także poprawi efektywność pracy oraz docelowo umożliwi osiągnięcie efektu synergii grupy kapitałowej i przyniesie realne korzyści“ - podkreślił wiceprezes koncernu ds. operacyjnych Robert Soszyński.

Według dyrektor generalnej Microsoft w Polsce Iwony Szylar, wdrażanie sztucznej inteligencji to dzisiaj decyzja strategiczna. “Liderzy, którzy traktują AI jako integralną część modelu operacyjnego, nie tylko odpowiadają na wyzwania rynku, ale zaczynają go aktywnie kształtować. Rozpoczęła się era organizacji, w których człowiek i technologia współpracują na równych zasadach“ - stwierdziła Szylar.

Jak podkreśliła, chodzi o stworzenie warunków, w których ludzie mogą skupić się na podejmowaniu lepszych decyzji, rozwijaniu innowacji i budowaniu przewagi, która nie opiera się wyłącznie na czasie czy kosztach, ale na wartości.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Składka solidarnościowa do zwrotu? Górnicy z JSW: To nasze pieniądze, my je wypracowaliśmy
11 lipca 2025
10.8 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]