Tarcze TBM Anna i Krystyna zakończyły drążenie prawego tunelu II linii metra w Warszawie. Pracownicy Okręgowego Urzędu Górniczego w Warszawie od początku nadzorują prowadzenie tych robót pod kątem zgodności z przepisami prawa geologiczno-górniczego oraz zapewnienia bezpieczeństwa prac - poinformował Wyższy Urząd Górniczy w Katowicach.
Obecnie przebito się do szybu demontażowego przed stacją Bemowo i w ten sposób zamknięto ostatni odcinek na tym etapie inwestycji. Prace, które rozpoczęły się 14 sierpnia 2024 r., trwały niespełna dziewięć miesięcy. W ramach tych działań wykonano trzy tunele szlakowe o łącznej długości 6398 metrów, obejmujące odcinki D02, D03, D04.
Na odcinku od stacji Karolin do stacji Bemowo wydobyto ponad 170 tys. metrów sześciennych urobku. Do produkcji prawie 3800 tubingów, tworzących obudowę tuneli na tym odcinku, zużyto 30,5 tys. metrów sześciennych mieszanki betonowej oraz ponad 3,3 tys. ton stali. Zakończenie drążenia tuneli jest ważnym etapem budowy.
Demontaż tarcz TBM i wydostawanie ich na powierzchnię potrwa około miesiąca. Wkrótce rozpocznie się budowa peronów, klatek schodowych, łączników ewakuacyjnych między tunelami oraz najniższych poziomów wentylatorni szlakowych. W tym samym czasie wewnątrz tuneli nastąpi montaż instalacji, torowiska oraz pozostałej infrastruktury. Budowa ma się zakończyć w 2026 r.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.