Spółka PKP Linia Hutniczo Szerokotorowa (LHS) rozbuduje mijankę na stacji towarowej Huta Deręgowska i wprowadzi automatyczne sterowanie ruchem na stacji Wola Baranowska. Urządzenia pozwolą na sterowanie ruchem na blisko 100 km linii kolejowej - poinformowała spółka.
Za realizację inwestycji odpowiedzialne będzie konsorcjum dwóch firm, które wygrało przetarg: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji z Bytomia oraz Zakład Automatyki Kombud. W poniedziałek podpisano umowę.
- Dla naszych partnerów z Ukrainy PKP LHS stał się jednym z kluczowych szlaków eksportowych. Dzięki podpisanej umowie zwiększamy zdolności przewozowe i bezpieczeństwo ruchu kolejowego. Poprawimy płynność ruchu, zapewnimy lepszą kontrolę nad infrastrukturą torową, co przełoży się na znaczną poprawę parametrów przewozowych dla naszych partnerów - przekazał cytowany w komunikacie prezes zarządu PKP LHS Łukasz Górecki.
Spółka poinformowała, że w wyniku przebudowy urządzeń sterowania ruchem kolejowym wyeliminowana zostanie konieczność pieszego ruchu podczas odprawiania pociągów, zwiększone zostanie bezpieczeństwo pracy i skróci się czas przyjmowania i wyprawiania pociągów. Natomiast zabudowa urządzeń sterowania ruchem nowej generacji pozwoli na zwiększenie przewozów oraz przeładunków na stacji, mijance i szlaku.
Inwestycja o wartości ponad 146 mln zł polegać będzie na budowie Lokalnego Centrum Sterowania na stacji Wola Baranowska LHS, nastawni oraz zabudowie komputerowych urządzeń srk. Na stacji przebudowany zostanie układ torowy, powstanie nowe oświetlenie i droga dojazdowa.
Prezes PKP LHS dodał, że w planach jest modernizacja całej linii szerokotorowej.
- Dzięki nowoczesnym urządzeniom będziemy mogli z wybranego miejsca sterować ruchem na całej trasie. Pozwoli to zapewnić naszym kontrahentom większe możliwości przewozów, szybki transport i najwyższą niezawodność dostaw - zapewnił Łukasz Górecki.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.