REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
6 grudnia 2024 09:11 Polska Agencja Prasowa

Prezenty na święta z wyprzedzeniem i stawiamy na rozsądne ceny

Zakupami w Wigilię najmniej zainteresowane są osoby w wieku powyżej 55 lat
fot: pixabay.com

Blisko połowa Polaków, 49 proc., zostawia sobie minimum dwa tygodnie na zakup prezentu dla najbliższych, podobny odsetek wskazuje, że stawia na produkty w rozsądnej cenie - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie VeloBanku. Wskazano, że większość nie kupi prezentu w Wigilię.

Autorzy badania zauważyli, że większość Polaków (88 proc.) kupuje prezenty bliskiej rodzinie, a prawie połowa (49 proc.) partnerowi lub partnerce. Z kolei 18 proc. obdarowuje swoich przyjaciół, a 12 proc. samych siebie. Ponadto respondenci wskazywali, że wolą kupować prezenty z wyprzedzeniem - zadeklarowało to 49 proc. pytanych, z czego 15 proc. robi to dwa tygodnie wcześniej, a 34 proc. kilka tygodni przed świętami. 24 proc. badanych odpowiedziało, że kupuje prezent w ostatniej chwili bądź wcześniej.

Kiedy już trafimy do sklepu - czy to internetowego czy stacjonarnego - stawiamy na produkty, które są w rozsądnej cenie (48 proc.). Kolejne 36 proc. wybiera praktycznie prezenty w ustalonym limicie cenowym. Podobny odsetek (36 proc.) przywiązuje wagę do zainteresowań osoby, która takowy prezent ma otrzymać, a 20 proc. zwraca uwagę na użyteczność przedmiotu.

Niemal połowa (47 proc.) samodzielnie pakuje prezenty, a dla 26 proc. opakowanie w ogóle nie jest ważne, gdyż to zawartość się liczy. Ponadto zdecydowana większość respondentów (95 proc.) nie kupuje prezentów w Wigilię. Zakupy wigilijne częściej zdarzają się mężczyznom (6 proc.) niż kobietom (3 proc.).

W podziale na wiek - jak zauważyli autorzy badania - różnice są marginalne. Zakupami w Wigilię najmniej zainteresowane są osoby w wieku powyżej 55 lat. Wśród tej grupy 98 proc. nie kupuje nic 24 grudnia. “To pokazuje, że przywiązanie do tradycji jest wśród Polaków czymś naturalnym“ - ocenił VeloBank. Ponadto, niewielki odsetek (2 proc.) może zdecydować się na kredyt, aby zakupić idealny prezent dla swoich bliskich.

Badanie przeprowadził Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej 1090 osób w dniach od 29 listopada do 1 grudnia br. 

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • CHNLD
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Spółka węglowa ogłasza dodatni roczny wynik finansowy
13 stycznia 2025
20.3 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]