Zawalenie się mostu w Baltimore uniemożliwia eksport węgla z tamtejszego portu. Większość transportów trafiała do Indii. Baltimore to drugi co do wielkości ośrodek eksportu węgla w Stanach Zjednoczonych, odpowiadający za 28 proc. całkowitego eksportu węgla w 2023 r.
W Baltimore znajdują się dwa terminale eksportu węgla, jeden należący do giganta kolejowego CSX, a drugi do spółki wydobywczej Consol Energy, zależnej od Consolidated Coal. - Oba terminale znajdują się w porcie, a zawalony most uniemożliwia eksport – napisał serwer sharecafe.com.
Sytuacja będzie się utrzymywała do momentu ponownego otwarcia portu. - W międzyczasie węgiel można skierować do pobliskich Hampton Roads/Norfolk, ale będzie to wymagało czasu i wiązało się ze zwiększonymi kosztami, będzie też zależało od przepustowości portu – wyjaśniają eksperci.
Do 2022 r. terminal w Baltimore ekspediował ok. 20 mln ton węgla rocznie. W ubiegłym roku ładunki zwiększyły się o 28 mln ton, głównie dzięki rosnącemu popytowi na amerykański węgiel w Azji. 14 mln ton trafiło do Indii, ponad 5 mln do Europy i na mniejsze rynki. Z Baltimore ekspediowano również węgiel koksowy dla przemysłu stalowego – głównie w Azji, na czele z Japonią, a następnie do Europy. Było to ok. 8 mln ton rocznie.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.