We wtorek, 2 kwietnia, przedstawiciele związków zawodowych w Przedsiębiorstwie Budowy Kopalń PeBeKa przesłali do zarządu spółki pismo w sprawie zmienionego systemu czasu pracy. Żądają jego wycofania do końca tego tygodnia.
W tej sprawie do zarządu PeBeKa zwróciły się cztery organizacje związkowe działające w spółce: Organizacja Zakładowa NSZZ Solidarność, Związek Zawodowy Pracowników Przemysłu Miedziowego, Związek Zawodowy Pracowników Dołowych oraz Związek Zawodowy Pracowników Przedsiębiorstwa Budowy Kopalń PeBeKa.
„My, niżej podpisane Zakładowe Organizacje Związkowe działające w Przedsiębiorstwie Budowy Kopalń PeBeKa S.A. w Lubinie żądamy natychmiastowego wycofania systemu pięciobrygadowego w ruchu ciągłym w rejonie KRG Polkowice-Sieroszowice, który obowiązuje od 01.04.2024 roku” – czytamy w piśmie.
„Nagła zmiana systemu czasu pracy, w którym ma pracować załoga powoduje dezorganizację życia prywatnego i rodzinnego, planów urlopowych i warunków finansowych. Uważamy, że na wcześniejszych spotkaniach z kierownictwem rejonu, Organizacje Związkowe, jak i Zarząd Firmy zostaliśmy wprowadzeni w błąd tj. otrzymaliśmy informację o akceptacji załogi wprowadzonego systemu, co jak się okazało kompletnie mija się z prawdą. Warto również nadmienić, że część załogi została poinformowana o swojej zmianie systemu czasu pracy 2 dni przed wejściem owego systemu, co jest niezgodne z pkt. 5 par. 15 Regulaminu Pracy Przedsiębiorstwa Budowy Kopalń PeBeKa S.A. w Lubinie” – argumentują związkowcy.
„Dlatego wyrażając szczególne uznanie dla trudu górniczej pracy, biorąc pod uwagę szczególnie uciążliwe warunki panujące, niestosowne jest narzucanie pracownikom dodatkowego uciążliwego systemu czasu pracy. Żądamy wycofania w/w systemu do dnia 05.04.2024 roku” – kończą przedstawiciele związków.
Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń PeBeKa z siedzibą w Lubinie to spółka z Grupy KGHM, która specjalizuje się w projektach górniczych, wiertniczych, tunelowych, a także infrastrukturalnych. Spółka ma na koncie budowę 31 szybów polskich kopalń miedzi oraz wiele kilometrów podziemnych chodników i przekopów. Oprócz tego zbudowała kilkadziesiąt tuneli - metra, kolejowych, drogowych i hydrotechnicznych - na pięciu kontynentach.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
Do roboty.......
Ciekawe czy dyrekcja też zaczyna chodzić do pracy w systemie pięcio-brygadowym...
To na czym te zmiany polegają ? Artykuł na poziomie bajtla 4 klasy