Spółka Centralny Port Komunikacyjny poinformowała we wtorek w wydłużeniu czasu na przeprowadzenie audytów w trwających przetargach na te usługi. CPK wskazuje m.in. że o dłuższe terminy apelowali potencjalni wykonawcy audytów.
Spółka sprecyzowała, że chodzi o terminy realizacji w trzech spośród pięciu trwających przetargów: na audyty części kolejowej, części lotniskowej i obszaru finansowego.
W przetargu na audyt części kolejowej CPK termin realizacji został wydłużony o 30 dni, czyli do 120 dni od momentu podpisania umowy. W audycie części lotniskowej wykonawca otrzyma dodatkowych 20 dni, czyli będzie miał 90 dni na przygotowanie audytu. W przypadku audytu finansowego dodatkowy czas to 35 dni, w sumie będzie to 90 dni.
Decyzja, jak podało CPK, zapadła w odpowiedzi na prośby wykonawców, w celu uzyskania jak największej liczby ofert i w trosce o wysoką jakość usług. Spółce zależy na jak największej konkurencyjności przetargów i dlatego wsłuchuje się w oczekiwania rynku, a ponieważ potencjalni wykonawcy składali wnioski o wydłużenie terminu realizacji usługi, zamawiający postanowił się do nich przychylić - wyjaśniło CPK.
Dla pozostałych dwóch spośród trwających przetargów na audytorów zewnętrznych CPK - dotyczących tzw. innych projektów, np. Airport City i zagospodarowania Lotniska Chopina, oraz działań marketingowych terminy realizacji pozostały niezmienione, ponieważ potencjalni wykonawcy nie zgłaszali wniosków o ich wydłużenie - poinformowała też spółka.
We wszystkich pięciu przetargach oferty mają zostać otwarte na przełomie marca i kwietnia - przypomniała spółka.
CPK przypomniało też że niezależnie od trwających przetargów na audytorów zewnętrznych obecnie w CPK trwa audyt wewnętrzny prowadzony siłami spółki i przez Biuro Pełnomocnika rządu ds. CPK Macieja Laska. W ramach tej procedury, weryfikowane są dokumenty, umowy i sprawozdania dostarczane przez spółkę CPK, a wyniki mają być znane pod koniec marca.
Jak podkreśliła spółka, audyty mają na celu urealnienie projektu, jego właściwą ocenę wraz ze wskazaniem tych jego elementów, które mają uzasadnienie merytoryczne i ekonomiczne. To od wyniku audytów zależeć będą decyzje dotyczące przyszłości programu inwestycyjnego CPK, w tym jego zakresu i harmonogramów.
Spółka Centralny Port Komunikacyjny (CPK) została powołana do przygotowania i realizacji Programu wieloletniego Centralnego Portu Komunikacyjnego, obejmującego m.in. budowę nowego lotniska centralnego dla Polski oraz inwestycji towarzyszących - m.in. linii kolejowych, dróg ekspresowych i autostrad.
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów ma być wybudowany port lotniczy. W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł przy porcie lotniczym i połączenia na terenie kraju, które mają umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.