1
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
15 września 2023 11:21 Prezentacja

Czym jest dostosowanie znaku towarowego do rejestracji?

Jeśli na etapie badania zdolności rejestrowej konkretnego znaku towarowego ustalone zostanie, że znaki są identyczne lub bardzo podobne, można podjąć się procesu, jakim jest dostosowanie znaku do rejestracji
fot: https://unsplash.com/photos/0BM8hXdsn_k

Nie zawsze jesteśmy w stanie zastrzec logo lub nazwę firmy. Urząd Patentowy może odmówić ochrony, jeśli podczas sprawdzania wniosku oraz przeprowadzania badań nad znakiem wystąpią bezwzględne przeszkody. Kiedy może to nastąpić? Zwykle dzieje się tak, jeśli identyczny logotyp marki uzyskał wcześniej prawa ochronne. Mogą pojawić się też przeszkody względne, jeśli logo bądź nazwa są za bardzo podobne. Jak rozwiązać tę nietypową sytuację? Jakie kroki podjąć, aby znak towarowy uzyskał prawa ochronne? Najszybciej i najkorzystniej jest dostosować znak towarowy do rejestracji. Jest to najczęściej kilka działań, które pozwolą ominąć kolizję w Urzędzie Patentowym. Sprawdź najważniejsze informacje dotyczące dostosowania znaku towarowego!

Kolizja względem marki — jak ją zlokalizować?

Wchodząc na rynek, wielu przedsiębiorców popełnia jeden i ten sam błąd — decydując się na logo swojej firmy czy nazwę marki, robią jedynie pobieżny research przy użyciu wyszukiwarki Google. Jak się okazuje, nie jest to odpowiednia forma poszukiwań, dlatego wyniki nie są miarodajne. Co więcej — w błąd świeżego przedsiębiorcę może wprowadzić fakt, iż podczas zakładania działalności gospodarczej urzędnicy również nie robią żadnych problemów. Niestety, są to bardzo uproszczone działania, a kierowanie się nimi może prowadzić w rzeczywistości do poważnych problemów związanych z logotypem firmy lub jej nazwą. Kolizją mogą okazać się zarówno znaki zarejestrowane, jak i te, które nie zostały do tej pory zarejestrowane.

Czy wystarczy drobna zmiana, aby znaki się różniły?

Kolejnym błędem przedsiębiorców jest to, że nie chcą za wiele zmieniać w swoich znakach, nawet jeśli te zostały odrzucone przez UP, ponieważ działają już na rynku i uważają, że ta nierejestrowalna przez nich marka ma już jakąś wartość. Nic bardziej mylnego! Jeśli urząd odrzucił znak do rejestracji, to mamy do czynienia z sytuacją, gdzie dany znak nie nadaje się na markę, bo nie ma wystarczającej zdolności odróżniającej. I nie wystarczy zmienić jedną lub dwie litery bądź je usunąć. Warto spojrzeć na to zagadnienie maksymalnie obiektywnie. Zdarza się również tak, że znak wprawdzie  różni się od zarejestrowanego już, ale stanowi zagrożenie dla klienta, ponieważ dotyczy marki zajmującej się podobnymi usługami czy produktami. Prawda jest brutalna — nie liczy się to, co według przedsiębiorcy jest podobne, ale to, jak oceni to Urząd Patentowy podczas postępowania zgłoszeniowego. A Urząd Patentowy działa na podstawie przepisów.

Dostosowanie znaku towarowego do rejestracji — na czym polega?

Jeśli na etapie badania zdolności rejestrowej konkretnego znaku towarowego ustalone zostanie, że znaki są identyczne lub bardzo podobne, można podjąć się procesu, jakim jest dostosowanie znaku do rejestracji

Zakres dostosowania uzależniony jest najczęściej od ryzyka wprowadzenia potencjalnych konsumentów w błąd. Jeśli istnieje zbyt wysokie ryzyko pomyłki, właściciel konkurencyjnego znaku ma prawo do wniesienia sprzeciwu także wobec nowego znaku.  

Jaki jest cel dostosowania znaku do rejestracji? Głównie chodzi o zbudowanie unikalności marki i odróżnialności na tle innych. Trzeba tego dokonać w zgodzie z obowiązującymi wymogami prawnymi, a jednocześnie koniecznością jest zachowanie określonych walorów marketingowych marki.  

Co pomoże Ci się odróżnić od konkurencji? Na pewno ciekawym pomysłem jest dodanie fantazyjnej szaty graficznej do znaku, o ile sama nazwa nie brzmi identycznie. Ta opcja sprawia, że szanse na rejestrację rosną. 

Poza grafiką można popracować nad  słowami. Jak się okazuje, płaszczyzna fonetyczna jest znacznie istotniejsza, aniżeli graficzna. Doświadczenie pokazuje, że wiele firm po latach decyduje się na zmianę grafiki, a jedyne, przy czym pozostają, to nazwa.  

Jeśli nie wiesz, jak zaradzić w kwestii swojego znaku, koniecznie zdecyduj się na profesjonalną pomoc osób, które doskonale znają się na prawnych aspektach dotyczących rejestracji znaku towarowego. Może to być jedna osoba, jak i firma, która na co dzień zajmuje się namingiem, wizjami marketingowymi, a jednocześnie zna się na rzeczy i doradzi w kwestii formalności. 

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (wyłączono) pokaż wszystkie
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Najnowocześniejszy blok energetyczny pracuje na pół gwizdka
3 października 2024
18.1 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]