REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
1 czerwca 2023 10:17 Portal gospodarka i ludzie autor: AMC

Energetyka: Powinniśmy walczyć z mitami na temat wiatraków, bo w grę wchodzi przyszłość

Od 15 czerwca, który jest Światowym Dniem Wiatru, w telewizji i Internecie będzie można oglądać spoty edukacyjne z udziałem Cezarego Pazury, Pawła Orleańskiego i Krzysztofa Zalewskiego
fot: Orlen

Cezary Pazura, Paweł Orleański i Krzysztof Zalewski to ambasadorowie ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Płyniemy z wiatrem”. Razem z Polskim Stowarzyszeniem Energetyki Wiatrowej będą obalać mity i edukować o korzyściach wynikających z rozwoju morskiej i lądowej energetyki wiatrowej w Polsce. Od 15 czerwca, który jest Światowym Dniem Wiatru – w radiu, prasie i telewizji będą ukazywać się spoty z udziałem ambasadorów. Kampania jest dofinansowana ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

W nadesłanej informacji prasowej czytamy, że działania prowadzone w ramach kampanii „Płyniemy z wiatrem” obejmują telewizję, radio, internet, prasę, billboardy oraz współpracę z influencerami.

- W ramach edukacyjnego charakteru kampanii można spodziewać się wykładów na uczelniach, wydarzeń w nadmorskich miejscowościach, debaty eksperckiej online czy filmów edukacyjnych z Cezarym Pazurą, Pawłem Orleańskim i Krzysztofem Zalewskim - informują autorzy kampanii.

- Kampania „Płyniemy z wiatrem” to odpowiedź na plany dynamicznego rozwoju energetyki wiatrowej w Polsce – zarówno jeśli chodzi o inwestycje na lądzie, jak i na morzu. Rekordowo wysokie poparcie społeczne dla energii z wiatru pokazuje, jak ważne są dziś odnawialne źródła energii. Perspektywy rozwoju nowych inwestycji w farmy wiatrowe wymagają jednak poszerzania wiedzy o tej technologii i jej wpływie na bezpieczeństwo i efektywność energetyczną. Poprzez realizowane ze wsparciem NFOŚiGW działania chcemy pokazać Polakom, jak ważna, bezpieczna i tania w wytworzeniu jest energia z wiatru. Mimo szerokiej akceptacji nadal spotyka się dezinformację oraz krążące mity, które raz na zawsze trzeba wyjaśnić - tłumaczy Janusz Gajowiecki, prezes Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej.

Twarzami kampanii zostali znani i lubiani artyści, którzy swoją popularność chcą wykorzystywać do promowania szczytnych celów. Mimo różnych obszarów działań łączy ich jedno: troska o środowisko i przekonanie, że mamy realny wpływ na zatrzymanie zmian, które zagrażają naszej planecie w przyszłości. Odnawialne źródła energii są jedną z odpowiedzi na obecne wyzwania związane ze zmianami klimatu.

- Powinniśmy walczyć z mitami na temat wiatraków, bo w grę wchodzi przyszłość kolejnych pokoleń. Obecnie energetyka wiatrowa – ta na lądzie i na morzu, jest odpowiedzią na wyzwania, przed którymi obecnie stoimy i sposobem na powstrzymanie katastrofy klimatycznej. To najlepszy sposób na redukcję paliw kopalnych, emisję  CO2, ale też dziś – na zapewnienie naszego bezpieczeństwa. Cieszę się, że moi odbiorcy będą mogli dowiedzieć się więcej o wiatrakach i korzyściach, jakie ich rozwój niesie dla naszego kraju – mówi Krzysztof Zalewski, ambasador kampanii.

Kampania obejmuje szereg działań edukacyjnych i informacyjnych, włączając stałą komunikację w mediach społecznościowych na Facebooku, Instagramie, TikToku oraz YouTube.

Zaplanowane działania cross mediowe obejmują emisję spotu w radiu i telewizji, umiejscowienie banerów na billboardach i autobusach oraz wykorzystanie banerów internetowych i publikacje w prasie.

Zostały także zaplanowane działania bezpośrednio związane z edukacyjnym charakterem kampanii: debata ekspercka, wydarzenia w miejscowościach nadmorskich, wykłady na uczelniach, stworzenie scenariuszy lekcji i produkcja materiałów edukacyjnych.

- Nasz przekaz dotyczy zarówno wiatraków na lądzie, jak i tych, które wkrótce powstaną w polskim obszarze Morza Bałtyckiego. Morska energetyka wiatrowa to nowy sektor, który wymaga szczególnego podejścia w budowaniu świadomości. To ważne, żeby edukować na temat perspektyw i możliwości z nim związanych, ponieważ offshore w Polsce to nowe miejsca pracy, kierunki studiów, fabryki, porty instalacyjne czy serwisowe. Zdajemy sobie sprawę, że to, co nowe, często jest przyjmowane z nieufnością  – komentuje Małgorzata Żmijewska-Kukiełka, menedżer ds. komunikacji PSEW, koordynatorka kampanii.

Od 15 czerwca, który jest Światowym Dniem Wiatru, w telewizji i Internecie będzie można oglądać spoty edukacyjne z udziałem Cezarego Pazury, Pawła Orleańskiego i Krzysztofa Zalewskiego. Ambasadorzy w prostych słowach i na konkretnych przykładach opowiedzą o faktach, ale też obalą mity, które do dziś funkcjonują w przestrzeni publicznej.

- Rozwój energetyki wiatrowej to droga w kierunku nowoczesności, rozwoju i korzyści. To podążanie za światowymi trendami, które prowadzą do rozwoju gospodarczego, zwiększenia bezpieczeństwa energetycznego i poprawy kondycji środowiska oraz jakości życia obywateli m.in. dzięki niższym rachunkom za prąd, czystszemu powietrzu i lokalnym inwestycjom. Mam poczucie, że dzięki rozwojowi odnawialnych źródeł energii zabezpieczamy przyszłe pokolenia i spłacamy nasz dług wobec planety, która potrzebuje zielonej energii – podkreśla Cezary Pazura, ambasador kampanii.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • CLJMR
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Wstrząs w kopalni, załoga wycofana
18 listopada 2024
57.1 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]