Nie ma widoków na poprawę sytuacji linii kolejowej nr 375 Toporów – Międzyrzecz. Nadal pociągu z węglem będą blokować możliwość wjazdu na tę trasę pociągom pasażerskim i odwrotnie.
W tym roku, podobnie jak w poprzednich latach, przyjęty został identyczny kompromis. Wywóz urobku, który wydobywa Kopalnia Węgla Brunatnego Sieniawa, odbywać się będzie w dni robocze. Natomiast w wakacyjne dni wolne od pracy na linię wpuszczane będą pociągi pasażerskie. Na jednotorowej trasie nie znajdują się mijanki lub odcinki dwutorowe.
Linia kolejowa nr 375 liczy sobie 42 km, ale przejezdna są tylko jej dwa fragmenty: liczący niemal 7,5 km od stacji Międzyrzecz do wsi Nietoperek oraz wynoszący nieco ponad 14 km od wsi Sieniawa przez Łagów i Gronów do stacji węzłowej Toporów. Środkowy odcinek trasy od Nietoperka przez Gościkowo do Sieniawy jest nieprzejezdny od wielu lat.
Odcinek Międzyrzecz – Nietoperek jest wykorzystywany sporadycznie na potrzeby wojska. Ostatni przejazd odbył się tam w 2021 r. Natomiast odcinek Sieniawa – Toporów uchroniony został od zarośnięcia krzakami dzięki temu, że odbywa się na nim przewóz węgla brunatnego z najmniejszej polskiej kopalni tego surowca, położonej na północny zachód od Świebodzina.
PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą tylko minimalne inwestycje na tej linii. Zdaniem spółki linia ta zapewnia „płynne i bezpieczne” przejazdy pociągów.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.