Usługi biur wirtualnych cieszą się coraz większą popularnością. Co warto wiedzieć o wirtualnym adresie i sekretariacie? O czym należy pamiętać, prowadząc wirtualne biuro? Przeczytaj nasz poradnik i sprawdź, czy ten biznes jest dla Ciebie.
Czym jest wirtualne biuro?
Wirtualne biuro to nowoczesne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy poszukują tańszej alternatywy niż tradycyjny wynajem lokalu biurowego. Możliwość wynajęcia adresu do rejestracji działalności gospodarczej w urzędach, korespondencji firmowej i celów promocyjnych jest doskonałym rozwiązaniem dla początkujących przedsiębiorców, freelancerów i start-upów. Wirtualne biuro Warszawa to także doskonałe rozwiązanie dla spółek cywilnych, akcyjnych, komandytowych i spółek z ograniczoną odpowiedzialnością. Biura wirtualne oferuje także dodatkowe usługi ułatwiające prowadzenie własnego biznesu jak: obsługa korespondencji firmowej, doradztwo podatkowe, usługi księgowe, obsługa prawna, pomoc w zakładaniu spółek czy wynajem sal konferencyjnych w bardzo atrakcyjnej cenie. E-biuro to najlepszy sposób na realne oszczędności przy jednoczesnym korzystaniu z usług na najwyższym poziomie.
Wirtualny adres i wirtualny sekretariat - podstawowe informacje
Rejestracja firmy pod wirtualnym adresem wymaga podpisania umowy z wybranym biurem wirtualnym. W świetle obowiązujących przepisów założenie biznesu w wirtualnym biurze możliwe jest jedynie wtedy, kiedy pod wskazanym adresem faktycznie prowadzona jest działalność gospodarcza, a lokal spełnia określone wymogi. Urząd skarbowy może zakwestionować rejestrację firmy pod wirtualnym adresem, który w praktyce jest lokalem mieszkalnym do generalnego remontu, opuszczonym magazynem czy działką budowlaną. Wirtualny sekretariat czyli obsługa korespondencji przedsiębiorców korzystających z wirtualnego adresu umożliwia rejestrację spółek, w tym spółki akcyjnej i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, możliwość obsługi korespondencji firmowej jest wymogiem w przypadku przedsiębiorców, zakładających spółkę pod wirtualnym adresem.
Prowadzenie biura wirtualnego - co warto wiedzieć?
Wirtualne biuro to nowoczesne usługi dla przedsiębiorców i ciekawy pomysł na biznes. O czym warto pamiętać, decydując się na prowadzenie biura wirtualnego? Bardzo ważnym elementem decydującym o zainteresowaniu usługą wśród przedsiębiorców jest lokalizacja. Adres w prestiżowej lokalizacji w atrakcyjnej cenie wpływa na popularność wirtualnego biura. Decydując się na założenie e-biura, warto wybrać lokal zlokalizowany w najbardziej prestiżowej dzielnicy, gdzie ceny wynajmu powierzchni biurowej są bardzo wysokie. Usługi dodatkowe takie jak: wirtualny sekretariat znacznie zwiększają zainteresowanie usługą, ze względu na możliwość rejestracji spółek oraz spore oszczędności dla przedsiębiorców. Obsługa korespondencji firmowej zawarta w pakietach dla firm umożliwia zmniejszenie kosztów prowadzenia działalności gospodarczej oraz oszczędność czasu, w przypadku przedsiębiorców prowadzących działalność w różnych miejscach. Wirtualne biuro to także usługi dodatkowe, dlatego warto nawiązać współpracę z biegłym biurem rachunkowym, kancelarią doradztwa podatkowego i kancelarią prawną i wynegocjować warunki, które pozwolą zaproponować klientom usługi na najwyższym poziomie w atrakcyjnej cenie. Kolejnym ważnym aspektem prowadzenia wirtualnego biura jest profesjonalna obsługa i możliwość załatwienia formalności online. Przedsiębiorcy cenią rozwiązania, które pozwalają zaoszczędzić czas i pieniądze, dlatego szybkie sfinalizowanie umowy wpłynie na atrakcyjność oferty.
Prowadzenie wirtualnego biura wymaga odpowiedniej lokalizacji, wysokiej jakości usług oraz elastyczności oferty, którą można dopasować do indywidualnych potrzeb, charakteru działalności oraz aktualnej sytuacji przedsiębiorstwa.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.