Pierwsza elektrownia wyposażona w zaawansowany model małego reaktora jądrowego SMR o nazwie BWRX-300 zostanie uruchomiona w Polsce w 2029 r. - zapowiada PKN Orlen i ogłasza ogólnopolską kampanię informacyjną o zaletach wybranej przez koncern innowacyjnej technologii.
Wystartowała najnowsza kampania wizerunkowa Orlenu +Mały atom, wielka sprawa+, która pokazuje koncern jako firmę zaangażowaną w transformację gospodarki w kierunku neutralności emisyjnej, a zarazem gwaranta bezpieczeństwa energetycznego - oznajmił w poniedziałek PKN Orlen.
Koncern podkreślił, że dzięki swoim możliwościom finansowym oraz budowaniu międzynarodowych sojuszy biznesowych i technologicznych, Orlen jest w stanie zapewnić dostawy ciepła i energii elektrycznej produkowanych w sposób przyjazny dla klimatu. Jak zaznaczono w informacji, roska o bezpieczną przyszłość i zaangażowanie w zieloną transformację energetyczną to właśnie przewodni temat najnowszej ogólnopolskiej kampanii wizerunkowej PKN Orlen.
Emitowane spoty i reklamy koncentrują się na zaletach małych reaktorów jądrowych SMR - innowacyjnej technologii, w którą koncern będzie inwestować, aby zapewnić swoim odbiorcom stabilne dostawy przyjaznej dla klimatu energii elektrycznej i ciepła - wyjaśnił koncern.
PKN Orlen przypomniał jednocześnie, że jako pierwszy koncern w naszym regionie ogłosił plan osiągnięcia neutralności emisyjnej do 2050 r. Jak wskazano w komunikacie, aby zrealizować swoje strategiczne cele, koncern zdecydował się zainwestować w małe reaktory jądrowe - SMR. To technologia, która umożliwia stabilną produkcję zeroemisyjnej i taniej energii - podkreślono w informacji.
PKN Orlen podał, że spot uruchomionej kampanii koncentruje się na zaletach SMR - niewielkich rozmiarach, bezpieczeństwie technicznym i możliwości produkcji dużej ilości energii. Pojedynczy SMR zajmuje tyle miejsca, co boisko piłkarskie, ale jest w stanie dostarczyć elektryczność i ciepło potrzebne miastu, w którym mieszka 150 tys. osób. Jednocześnie produkcja tej energii nie powoduje emisji dwutlenku węgla - zaznaczył koncern.
Jak wyliczył PKN Orlen, pojedynczy reaktor SMR w ciągu 60 lat pracy pozwala uniknąć 175 mln ton emisji CO2, które zostałyby wyemitowane do atmosfery przez konwencjonalną elektrownię. Według koncernu ogromną zaletą nowej technologii jest też jej bezpieczeństwo - SMR wyposażone są w tzw. pasywne systemy bezpieczeństwa, które zapewniają chłodzenie reaktora nawet w przypadku braku zasilania zewnętrznego, a sam reaktor znajduje się głęboko, bo 35 metrów pod ziemią.
PKN Orlen przypomniał, że za jego inwestycje w SMR odpowiada spółka Orlen Synthos Green Energy, partnerem technologicznym jest amerykański koncern GE Hitachi, który opracował najbardziej zaawansowany model SMR o nazwie BWRX-300. Pierwsza elektrownia wyposażona w ten reaktor zostanie uruchomiona w Polsce w 2029 r. - zapowiedział koncern.
Jak wyjaśnił PKN Orlen, kampania Mały atom, wielka sprawa, promująca jego zaangażowanie w transformację energetyczną i SMR, potrwa od 8 maja do 23 czerwca i będzie realizowana w telewizji, internecie, kinie, radiu, na outdoorze i w prasie. Koncept kreatywny kampanii stworzyła agencja reklamowa Grey, natomiast za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Sigma Bis.
Z końcem kwietnia spółka Orlen Synthos Green Energy informowała o złożeniu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska sześciu wniosków o tzw. decyzję zasadniczą dla małych, modułowych elektrowni jądrowych technologii SMR z reaktorami BWRX-300. Wnioski dotyczą lokalizacji: Włocławek, Stawy Monowskie koło Oświęcimia, Ostrołęka, Dąbrowa Górnicza, Kraków Nowa Huta, Tarnobrzeska Specjalna Strefa Ekonomiczna obejmująca Tarnobrzeg i Stalową Wolę.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.