Likwidowana Kopalnia Węgla Kamiennego Makoszowy wkrótce ma przejść do historii. Ale jej nazwa nie zostanie wymazana. W dalszym ciągu Kopalnia Makoszowy pozostanie w kolejowej nomenklaturze.
W tym roku zorganizowana została ostatnia barbórka. Formalnie likwidacja kopalni ma się zakończyć z końcem roku.
Uwarunkowania górnicze nie mają jednak bezpośredniego wpływu na nazwę linii kolejowej, przebiegającej w pobliżu likwidowanego zakładu górniczego. To krótka, licząca prawie dwa i pół kilometra linia kolejowa nr 672 Zabrze Maciejów - Zabrze Makoszowy Kopalnia
- Na trasie Maciejów Północny – Zabrze Makoszowy Kopalnia nr 672 kursuje około kilkadziesiąt pociągów na dobę. Jest to jeden z głównych ciągów tranzytowych, m.in. obsługa kopalń, elektrowni oraz koksowni. Nie jest prowadzony ruch pasażerski po tej linii - informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.
Linia nr 672 to zelektryfikowana trasa dwutorowa. Zbudowana została w 1970 r. Dzięki niej możliwy jest bezpośredni przejazd pociągów od strony Bytomia w kierunku Knurowa i Rybnika, czy też w stronę Rudy Śląskiej Halemby i kopalni Halemba. Mankamentem jest niezbyt wysoka dopuszczalna prędkość na tej trasie, która nie przekracza 50 km/godz. Kolej jednak nie zamierza odpuszczać starań o ten krotki odcinek.
- Na 2023 r. planowane są prace utrzymaniowe, które poprawią parametry linii kolejowej. W czasie prowadzenia prac ruch kolejowy będzie prowadzony jednotorowo dwukierunkowo - deklaruje Katarzyna Głowacka.
Linia nr 672 znajduje się niemal w całości na terenie Zabrza. Tylko jej niewielki skrawek przebiega przez tere Gliwic.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.