REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
6 grudnia 2022 12:42 Polska Agencja Prasowa 1.3 tys. odsłon

Trwa testowanie linii tramwajowej na Zagórzu

Wszystko wskazuje na to, że w tygodniu przed świętami Bożego Narodzenia nowa linia zostanie oddana do eksploatacji
fot: Tramwaje Śląskie

Nową linią tramwajową, okalającą sosnowieckie osiedle Zagórze, przejechały pierwsze tramwaje - podała samorządowa spółka Tramwaje Śląskie. To pierwsza od lat i jedyna w tej skali nowa inwestycja tramwajowa na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Budowę liczącego blisko 4 km przedłużenia obecnej linii nr 15 w Zagórzu spółka Tramwaje Śląskie rozpoczęła jesienią 2020 r. We wtorek rzecznik Tramwajów Śląskich Andrzej Zowada poinformował, że prace z kontraktowym terminem w styczniu 2023 r. nieco wyprzedziły harmonogram: nowa linia jest już gotowa do użytkowania.

- Poniedziałek, 5 grudnia br. przejdzie do historii, jako dzień, w którym pierwsze dwa tramwaje przejechały nową trasą w sosnowieckiej dzielnicy Zagórze. Były to wprawdzie pierwsze jazdy techniczne, ale zakończone sukcesem, co zwiastuje rychłe otwarcie trasy dla regularnej komunikacji tramwajowej - ocenił Zowada.

- Jako pierwszy na linię wjechał skład wagonów typu 105NF S. Ten przejazd odbywał się bardzo powoli, z częstymi postojami, zasadniczą oceną stanu torowiska, sieci trakcyjnej i pozostałej infrastruktury. Jak zwykle w takich sytuacjach dostrzegliśmy elementy wymagające korekty, ale właśnie po to takie przejazdy się organizuje - zrelacjonował.

Skład testowy przejechał cały 3,5-kilometrowy odcinek nowej linii od pętli Zagórze do ronda Jana Pawła II i z powrotem. Następnie na trasę wyjechał drugi tramwaj - wagon Pesa 2012N, czyli taki, jaki na co dzień obsługuje linię nr 15 do sosnowieckiego Zagórza.

- Pierwszy przejazd pokazał, że infrastruktura jest na to gotowa, zatem ten drugi przejazd miał na celu jazdę z pełną dozwoloną prędkością i sprawdzenie czasu przejazdu wraz z obsługą wszystkich przystanków, by zweryfikować założenia przyjęte przez ZTM do ułożenia nowego rozkładu jazdy linii nr 15 - wyjaśnił rzecznik.

- Przeprowadzone jazdy techniczne nie oznaczają, że wszystkie prace już się zakończyły. Generalny wykonawca prowadzi jeszcze roboty wykończeniowe i porządkowe. Wszystko wskazuje jednak na to, że w tygodniu przed świętami Bożego Narodzenia nowa linia zostanie oddana do eksploatacji - zasygnalizował.

Nowa, blisko czterokilometrowa linia wiedzie od dotychczasowej pętli tramwajowej, przez dwupoziomowe skrzyżowanie z przelotową ul. Braci Mieroszewskich. Następnie przecina al. Wolności i ul. ks. Blachnickiego, dalej prowadzi wzdłuż ul. Białostockiej, aby później skręcić w prawo i biegnąc obok al. Paderewskiego, dotrzeć do ul. Rydza-Śmigłego - z zakończeniem na rondzie Jana Pawła II.

Poza przebudową i rozbudową układu torowego i infrastruktury przystankowej, tramwajowa inwestycja obejmuje rozbudowę układu drogowego fragmentu ul. Braci Mieroszewskich (wraz z dojazdem do centrum handlowego) dla stworzenia centrum przesiadkowego w rejonie powstającego wiaduktu tej ulicy nad torami tramwajowymi.

Umowę z konsorcjum firm Eurovia Polska, KZN Rail i Nowak Mosty podpisano w kwietniu 2020 r., z terminem realizacji w ciągu 33 miesięcy. Wartość umowy to prawie 109 mln zł brutto. Przedsięwzięcie jest ujęte w wartym ponad 1 mld zł unijnym projekcie modernizacji infrastruktury tramwajowej w centralnej części woj. śląskiego.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • YJEDX
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Nowy dyrektor w kopalni
25 listopada 2024
33.3 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]