Według analizy cen z blisko 19 tysięcy sklepów, znicze podrożały średnio o przeszło 19 proc. rdr. Najmocniejszy wzrost nastąpił w supermarketach i hipermarketach - odpowiednio o ponad 38 proc. i 33 proc. W sklepach będzie też dużo mniej promocji niż rok temu - poinformował portal netT.pl Serwis Agencyjny MondayNews.
Spośród pięciu badanych formatów, obniżki odnotowano tylko w cash&carry - o blisko 5 proc. Z zebranych danych wynika też, że o przeszło 12 proc. zmniejszyła się liczba promocji na ten asortyment.
W hipermarketach takich akcji było mniej o 19,5 proc. Jedynie w dyskontach tego typu działań było więcej niż rok wcześniej, w tym przypadku nastąpił wzrost o blisko 24 proc. Widać, że te sklepy chcą mocno powalczyć o sprzedaż w tym roku, mimo że ceny u nich poszły w górę.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.