Frekwencję zbliżoną do tej sprzed wprowadzenia w Polsce stanu epidemii zanotowała w 2021 r. złotostocka kopalnia. W porównaniu z 2020 rokiem odwiedziło ją pięćdziesiąt procent osób więcej. W gronie odwiedzających dominowali turyści z Polski.
W 2021 r. kopalnię w Złotym Stoku odwiedziło 187 889 turystów i jest to wyraźnie lepszy wynik, niż w 2020 r., kiedy było ich 120 944. Nadal jednak jest to rezultat niższy, niż w dwóch poprzednich latach, gdy w 2019 r. było nieco ponad 210 tys., a w 2018 r. powyżej 211 tys.
Wyniki osiągane przez kopalnie docenione zostały przez twórców ogłoszonej pod koniec roku listy stu najbardziej wpływowych osób w polskiej turystyce 2021 roku. Listę przygotowuje branżowy magazyn biznesowy „Wasza Turystyka”. Elżbieta Szumska - właścicielka większości udziałów w Przedsiębiorstwie Usług Turystycznych Kopalnia Złota umieszczona została na 87 miejscu tej listy. Spośród turystycznych kopalń w pierwszej setce znalazł się jeszcze tylko prezes kopalni w Wieliczce.
Z popularności złotostockiej kopalni próbują korzystać także inne podmioty gospodarcze, w tym przewoźnicy. Od 19 czerwca do 12 września 2021 r. spod kopalni złota można było odjechać bezpośrednim autobusem PKS do Wrocławia. Odjeżdżał z placu pod kopalnią o 16:45, na wrocławski dworzec przyjeżdżał o 19. Po raz pierwszy tego rodzaju kursy odbywały się w sezonie letnim rok wcześniej.
Natomiast 28 sierpnia „Stowarzyszenie Krewmaniacy” zorganizowało przy kopalni akcję poboru krwi od chętnych. Każdy, kto wówczas oddał krew, dostawał darmowy bilet wstępu do średniowiecznej osady górniczej i do kopalni złota.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.