Odcinek między Radomskiem i Kamieńskiem jest kolejnym fragmentem budowanej w woj. łódzkim autostrady A1, na którym możliwy jest przejazd całą szerokością jezdni z trzema pasami ruchu. W czwartek w tym miejscu zostanie udostępniona kierowcom druga jezdnia.
- Systematycznie poprawia się możliwość przejazdu budowaną autostradą A1. Od wczoraj możliwy jest przejazd całą szerokością jezdni, czyli trzema pasami na odcinku Kamieńsk - Radomsko w kierunku Łodzi. Dziś taka możliwość pojawi się również na jezdni wschodniej, czyli w kierunku Katowic. To kolejny krok do zakończenia prac - poinformował w czwartek rzecznik prasowy łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Maciej Zalewski.
Prace przy zmianie organizacji ruchu zaczęły się rano w czwartek i mogą potrwać kilka godzin.
Przypomniał przy tym, że w dalszym ciągu to teren budowy i będzie obowiązywało tam ograniczenie do 100 km/h.
To kolejny odcinek powstającej w woj. łódzkim autostrady, na którym zakończyły się główne prace i kierowcy będą mieli do dyspozycji obie jezdnie. Na początku listopada oddano do użytku 7-kilometrowy fragment między Radomskiem a granicą woj. śląskiego, a przed miesiącem udostępniono kierowcom 12-km fragment nowej wschodniej jezdni między Piotrkowem Tryb. a Tuszynem, która w ubiegłym tygodniu wydłużyła się o kolejne 4 km między węzłami Piotrków Trybunalski Południe - Piotrków Trybunalski Zachód. Dzięki temu od Piotrkowa Tryb. aż do Gdańska kierowcy mają do dyspozycji całą szerokość jezdni.
Również od czwartku kierowcy będą mieć możliwość korzystania z nowej łącznicy, jaka pojawiła się na węźle Piotrków Trybunalski Zachód (A1/S8).
- Zarówno przed rozpoczęciem budowy, jak i w jej trakcie, poruszając się w kierunku południowym, czyli z Łodzi lub z Warszawy można było pojechać jedynie na wprost - w stronę Katowic. Teraz jadący z Łodzi będą mogli na tym węźle pojechać również w stronę Warszawy. To zupełnie nowy element węzła, jaki pojawił się w związku z budową autostrady - wyjaśnił Zalewski.
Wkrótce uruchomiona zostanie także nowa łącznica na kierunku Warszawa - Łódź. Tym samym węzeł uzyska możliwości przejazdu we wszystkich kierunkach. Dotąd jadący A1 z Łodzi w kierunku Warszawy lub drogą ekspresową S8 z Warszawy w kierunku Łodzi musieli dojechać do węzła Piotrków Trybunalski Południe i tam zawrócić. Teraz już nie będzie takiej konieczności.
Trwająca budowa A1 między Tuszynem w woj. łódzkim i Częstochową podzielona jest na pięć części, z których cztery, o łącznej długości 64 km, przebiegają przez woj. łódzkie, a jedna - przez woj. śląskie (16,9 km).
Fragment A (od Tuszyna do węzła Piotrków Trybunalski - 15,9 km) za 478,9 mln zł brutto realizuje konsorcjum firm Budimex-Strabag. Te same firmy za 573,1 mln zł brutto budują odcinek C, od węzła Kamieńsk do węzła Radomsko - 16,7 km. Odcinek D - od Radomska do granicy z woj. śląskim - 7 km, za 338,25 mln zł brutto wykonuje firma PUT Intercor.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.