W maju br. doszło do zawału w przodku jednego z tuneli (chodzi o tunel zlokalizowany na jezdni w kierunku Zwardbudowanego na trasie S1 Przybędza - Milówka. Teraz rozpoczęły się prace związane ze wzmacnianie górotworu . Montaż kotew oraz iniekcja zaczynem cementowym w przodku tunelu ma wzmocnić górotwór i pozwolić na bezpieczne wykonywanie dalszych prac.
Jak poinformowali przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad kolejnym etapem będzie wykonanie parasola ochronnego na długości 15 m, z 44 rur o przekroju 114 mm i grubości 10 mm. Ta część prac powinna potrwać około dwóch tygodni. Następnym krokiem będzie odtworzenie zawalonego odcinka tunelu.
"Zakres prac i technologia wykonania programu naprawczego zostały zatwierdzone w listopadzie br. przez Dyrektora Okręgowego Urzędu Górniczego w Krakowie po uzyskaniu opinii Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Konieczność wykonania programu naprawczego jest następstwem niewielkiego zawału, do którego doszło w maju tego roku na odcinku o długości ok. 9 m. Zdarzenie miało miejsce w przodku tunelu zlokalizowanego na jezdni w kierunku Zwardonia, w południowo-wschodnim stoku wzniesienia Żarek i częściowo północno-wschodnim stoku wzniesienia Mała Barania-Białożyński Groń. Po zdarzeniu Okręgowy Urząd Górniczy w Krakowie wstrzymał ruch zakładu górniczego w części dotyczącej drążenia tunelu TD2.1 i nakazał opracowanie „programu naprawczego” oraz ekspertyzy w zakresie poprawności doboru obudowy uwzględniającej lokalne warunki górniczo-inżynierskie" - czytamy w komunikacie GDDKiA.
S1 Przybędza – Milówka to odcinek na trasie Bielsko – Biała – granica polsko-słowacka. W sumie na odcinku liczącym 8,5 km, który biegnie na terenie gminy Węgierska Góka, powstają 4 tunele drogowe (TD-1.1, TD-1.2 oraz TD-2.1, TD-2.2).
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.