W I poł. 2022 zamontujemy co najmniej 750 automatów paczkowych pod marką Pocztex - poinformowała w poniedziałek Poczta Polska. Wskazano, że strategicznym partnerem spółki jest Jeronimo Martins Polska - właściciel sieci sklepów Biedronka.
Jak napisano, oferta Poczty Polskiej zostanie uproszczona i docelowo składać się będzie wyłącznie z dwóch produktów: paczki powszechnej i przesyłki kurierskiej Pocztex.
Modyfikujemy portfolio produktowe i jednocześnie podnosimy standardy obsługi, wdrażamy dedykowane funkcjonalności. Właśnie podpisaliśmy umowę na dostawę automatów paczkowych, aby w 2022 roku udostępnić klientom sieć obejmującą 2 tys. szt. takich urządzeń - powiedział cytowany w komunikacie prezes Poczty Polskiej Tomasz Zdzikot. Wskazał, że co najmniej 750 automatów zostanie zamontowanych w sklepach sieci Biedronka. W perspektywie kolejnych kliku lat spółka chce przeznaczyć ok. 300 mln w rozwój własnej sieci automatów - dodał.
W ramach nowej usługi - jak napisano - klient będzie mógł wybrać jeden z trzech wariantów odbioru przesyłki: Pocztex Kurier (doręczenia przez kuriera pod wskazany adres); Pocztex Punkt(dostawa do największej sieci punktów odbioru); Pocztex Automat (dostawa do automatów paczkowych).
Wskazano, że w ramach oferty Pocztex, wprowadzonych zostaje pięć formatów przesyłek (S, M, L, XL, 2XL), od których uzależniona ma być opłata pocztowa.
Poinformowano też, że urządzenia Pocztex Automat będą wyposażone w ekran dotykowy oraz terminal płatniczy umożliwiający płatność kartą płatniczą lub BLIK-iem przy nadawaniu przesyłek lub odbiorze przesyłek pobraniowych. Przewidziano również udogodnienia dedykowane klientom o szczególnych potrzebach, takie jak specjalna klawiatura dla osób niewidomych i niedowidzących a także obsługa głosowa.
Wskazano, że równolegle z uruchomieniem automatów Poczta Polska planuje uruchomienie aplikacji mobilnej, zapewniającej m.in. funkcjonalności nadawania przesyłek Pocztex, ich śledzenia oraz odbioru z automatów paczkowych. Wytwórcą oprogramowania - jak napisano - będzie spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe. Poczta zawarła już umowę na wdrożenie kompleksowego rozwiązania informatycznego, obejmującego oprócz aplikacji mobilnej na smartfony dostęp do dedykowanego Panelu Klienta dla osób korzystających z komputerów - czytamy.
Zaznaczono, że strategicznym partnerem Poczty w zakresie lokalizacji automatów paczkowych jest Jeronimo Martins Polska S.A. - właściciel sieci sklepów Biedronka.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.