Poczta Polska nawiązała współpracę z dostawcą usług cyberbezpieczeństwa ComCERT SA z grupy Asseco - podała w poniedziałek spółka. Dodano, że ComCERT będzie m.in. prowadzić testy bezpieczeństwa infrastruktury Poczty Polskiej.
Jak przekazano w komunikacie, od maja br. Poczta zarejestrowała prawie 500 zgłoszeń dotyczących podejrzanych wiadomości e-mail, wiadomości sms i komunikatów podszywających się pod operatora. Cyberprzestępcy wysłali także ponad 300 fałszywych wiadomości e-mail do pracowników spółki. Stosowano w nich metodę zastraszenia, która polegała na wysyłce informacji o rzekomo zainfekowanym i zhakowanym laptopie /komputerze /urządzeniu z groźbą udostepnienia wrażliwych danych w przypadku nieotrzymania płatności od adresata wiadomości, były próby wyłudzenia dopłat do przesyłek przez podszywanie się pod Pocztę - poinformowano.
Wskazano, że działania cyberprzestępców w sieci grożą stratami biznesowymi, a ataki wymierzone są zarówno w klientów, jak i pracowników Poczty. Poczta więc zdecydowała się wzmocnić swój zespół cyberbezpieczeństwa i zainwestować w technologie chroniące systemy informatyczne - podkreślono.
- Jesteśmy jedną z większych firm w Polsce, zatrudniamy ponad 70 tys. pracowników, mamy ponad 7,6 tys. placówek, 40 tysięcy urządzeń stacjonarnych, 20 tys. tabletów. Nasze systemy teleinformatyczne, które wspierają naszą pracę, są niezwykle rozległe i mogą prowokować do cyberataków. Świadomość zagrożenia wpływa na konieczność podnoszenia poziomu bezpieczeństwa w ramach całej organizacji. W ramach prowadzonych działań dbamy także, by proces doręczania przesyłek miał, w całym łańcuchu doręczenia korespondencji (tradycyjnej i cyfrowej) zawarowaną: integralność, poufność i niezaprzeczalność. Poczta w wyniku kooperacji z ComCERT S.A. zaktualizuje reguły i zrealizuje testy potwierdzające ich działanie - zaznaczył prezes Poczty Polskiej Tomasz Zdzikot.
Kontrakt Poczty Polskiej z ComCERT SA z grupy Asseco obejmuje usługi z zakresu wsparcia centrum operacji bezpieczeństwa (SOC), szkoleń oraz usług zaawansowanych, w ramach których ComCERT SA będzie prowadzić testy bezpieczeństwa infrastruktury Poczty. W komunikacie wskazano, że cyfryzacja jest strategicznym kierunkiem rozwoju Poczty, która od kilku lat przechodzi transformację biznesową w związku z postępem technologii teleinformatycznych oraz zmianą preferencji konsumentów.
- Znajdujemy się w szczególnym momencie transformacji cyfrowej Poczty Polskiej, która realizuje strategiczne projekty cyfrowe o społecznym zasięgu. Nasz klient ma konkretną wizję nie tylko swoich usług cyfrowych, ale także cyberbezpieczeństwa - powiedział prezes ComCERT SA Krzysztof Dyki.
Jak podano, ComCERT SA jest polską firmą działającą na rynku od 2011 r., rozpoznawalną szczególnie w obszarze usług typu CERT (Computer Emergency Response Team) na rynku przedsiębiorstw i instytucji, niezwiązaną z żadnym operatorem telekomunikacyjnym. Specjalizuje się w identyfikowaniu zagrożeń i incydentów w cyberprzestrzeni, tworzeniu i podnoszeniu kompetencji zespołów reagujących (CERT, SOC) oraz wsparciu klientów w sytuacjach zagrożenia lub naruszenia ich bezpieczeństwa.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.