PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
2 września 2021 20:29 Polska Agencja Prasowa

Od 13 września badanie działania metrolinii Zarządu Transportu Metropolitalnego

Metrolinie to własne linie autobusowe Zarządu Transportu Metropolitalnego
fot: Zarząd Transportu Metropolitalnego

Od 13 września Zarząd Transportu Metropolitalnego, organizujący komunikację miejską na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, rozpocznie zbieranie opinii dotyczących działania uruchamianych od wiosny br. własnych linii autobusowych, tzw. metrolinii.

Dotąd, w trzech etapach: 8 maja, 3 lipca i 7 sierpnia br., wprowadzono 10 metrolinii. Według wcześniejszych zapowiedzi do końca br. takich linii - oznaczonych literą M oraz liczbą - ma być 31. Wraz z uruchomieniem nowych połączeń zapowiadano, że ich funkcjonowanie ma być badane pod kątem potrzeb pasażerów - na tej podstawie co pół roku wprowadzane mają być ewentualne zmiany.

Jak wynika z informacji przekazanych w biuletynie gliwickiego urzędu miasta, ZTM zlecił przeprowadzenie badań w dwóch etapach. Pierwszy, zakładany w terminie między 13 września, a 3 października br., ma dotyczyć ewaluacji funkcjonowania metrolinii. Drugi, zaplanowany na 2022 r., ma obejmować preferencje mobilnościowe na terenie Metropolii.

W pierwszym etapie działań przeprowadzona zostanie ewaluacja funkcjonowania Metrolinii na trzech poziomach: realizacji idei całego projektu, funkcjonowania poszczególnych linii i przystanków oraz zbadania deklarowanych powodów korzystania i niekorzystania z transportu zbiorowego. Badanie przeprowadzone zostanie z wykorzystaniem geoankiety - przekazał gliwicki magistrat.

Jak wyjaśniono, geoankieta to narzędzie oparte o platformę internetową, umożliwiające zrealizowanie konsultacji społecznych w oparciu o aspekt przestrzenny. Uczestnicy ankiety mają zaznaczać miejsca, między którymi przemieszczają się, przystanki i linie autobusowe. Będą mieli możliwość oceny m.in. czasu przejazdu, wygody korzystania z transportu zbiorowego czy jakości oczekiwania na przesiadkę.

Zebrane dane posłużą do zbudowania rekomendacji na potrzeby zmian w funkcjonowaniu Metrolinii, jak również do poszukania perspektyw na zachęcenie do korzystania z transportu zbiorowego osób z niego niekorzystających oraz wprowadzenia nowych narzędzi i sposobów pracy nad zrównoważoną mobilnością w GZM - wskazano w informacji.

Organizacja transportu publicznego to zadanie własne miast i gmin, w obrębie GZM przekazane przez samorządy członkowskie zrzeszającej je Metropolii. Utrzymywane jest ze składki zmiennej opłacanej co roku przez gminy oraz z biletów. Finansowane bezpośrednio przez GZM linie metropolitalne mają być jedną z pierwszych zmian układu komunikacji publicznej w Metropolii.

W kontekście systemu linii metropolitalnych przedstawiciele GZM i ZTM przypominali, że głównym ich celem jest utworzenie Kolei Metropolitalnej, która ma stanowić trzon transportu publicznego w regionie. Dlatego metrolinie traktowane są nie jako konkurencja, ale jako dopełnienie połączeń kolejowych - do czasu osiągnięcia w połączeniach kolejowych równych i częstych taktów.

Przewidziano uruchamianie metrolinii w trzech fazach. Pierwsze z nich mają obsługiwać duże miasta, a co za tym idzie duże potoki pasażerskie. To uruchomione w pierwszym etapie linie M1 (Katowice, Chorzów, Świętochłowice, Ruda Śląska, Zabrze, Gliwice), M2 (Katowice, Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza), M4 (Sosnowiec, Katowice), M18 (Gliwice, Gierałtowice, Mikołów, Tychy), M24 (Katowice, Chorzów, Świętochłowice, Ruda Śląska, Zabrze) i zmodyfikowana linia lotniskowa AP (Katowice, Port Lotniczy).

W kolejnej fazie na ulice mają wyjeżdżać autobusy linii, których główną rolą będzie integracja obszarów Metropolii. Na końcu uruchamiane mają być linie, których celem będzie zwiększenie dostępności komunikacyjnej na obszarze GZM. Metrolinie mają kursować niemal przez całą dobą z regularną, a w godzinach szczytu porannego i popołudniowego zwiększoną częstotliwością.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • DJICP
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
32,432 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]