Wykonanie dokumentacji przedprojektowej dla rozbudowy połączenia Katowice - Sosnowiec Jęzor na głównej linii kolejowej z Katowic do Krakowa zamówił zarządca kolejowej infrastruktury, spółka PKP PLK. Analizowana ma być m.in. potrzeba budowy nowych torów aglomeracyjnych i nowych przystanków.
Główną częścią zamawianych opracowań ma być studium wykonalności, które da podstawę do decyzji o realizacji inwestycji. Wartą 7,7 mln zł netto dokumentację ma wykonać do IV kw. 2023 r. spółka Schuessler-Plan Inżynierzy.
- Realizując Krajowy Program Kolejowy chcemy zwiększać dostępność do kolei w relacjach dalekobieżnych, regionalnych, ale też aglomeracyjnych. To przedsięwzięcie ma wspierać rozwój kolei aglomeracyjnej, z uwzględnieniem pewnych aspektów towarowych - zasygnalizował podczas uroczystości podpisania umowy wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel
Prezes PKP Polskich Linii Kolejowych Ireneusz Merchel przypomniał, że połączenie Katowice-Kraków w ciągu głównej magistrali kolejowej E30, mające duże znaczenie w ruchu pasażerskim, jest obecnie na końcowym etapie modernizacji. Modernizacja ta obejmuje jednak tylko odcinek przebiegający poza Górnym Śląskiem: od Sosnowca Jęzora do Krakowa.
Dlatego ostatnio, po zmianach ogólnej koncepcji przygotowania prac na odcinku głównej magistrali E30 między Jęzorem i Katowicami, wznowiono kompletowanie potrzebnej dokumentacji. Dotyczyć ona będzie formalnie kilkukilometrowych odcinki linii kolejowych nr 134 Jaworzno Szczakowa - Mysłowice oraz nr 138 Oświęcim - Katowice.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
Po co? kiedyś budowano zakłady pracy przy liniach kolejowych, transport towarów i pracowników opierał się o kolej, obecnie większość tych miejsc pracy jest zlikwidowana a nowe wybudowano z dala od linii kolejowych a przy drogach szybkiego ruchu i autostradach. Teraz próbuje się znowu na siłę zmusić ludzi do jazdy pociągiem tylko dokąd? gdzie jak ja mam dojechać pociągiem na strefę przemysłową w Gliwicach, Sosnowcu (tereny przemysłowe) czy Tychach? nawet do Fiata pociąg nie dojeżdża. To po co nam ta kolej? skąd i dokąd mam nią jechać? kiedyś było Gliwice miasto a teraz? Jakiś stadion czy hala sportowa chociaż by była obok dworca... a tu nic, wszystko daleko. Często autobus jedzie szybciej niż pociąg.