– Otwarcie lotniska w Gliwicach dla ruchu biznesowego i turystycznego z pewnością przyczyni się do zwiększenia atrakcyjności miasta i stanowić będzie uzupełnienie dla Międzynarodowego Portu Lotniczego w Pyrzowicach, a razem z nim będzie ważnym elementem systemu transportowego województwa śląskiego. Znacząco ułatwi też połączenie małymi samolotami z miastami i regionami Europy (w celach gospodarczych i turystycznych) – uważa Katarzyna Kobierska, naczelnik Biura Rozwoju Miasta UM.
– Do lipcowego przetargu stanęły cztery firmy, reprezentujące Wrocław i Białystok (konsorcjum), Gliwice, Poznań oraz Londyn. Decydującym kryterium przy ocenie ofert była najniższa cena za wykonanie usługi – wyjaśnia Anna Włodarczak, przewodnicząca komisji przetargowej. Podpisanie umowy z wykonawcą zaplanowano na trzeci tydzień sierpnia. Zwycięskie konsorcjum będzie miało następnie 6 tygodni na opracowanie ekspertyzy obejmującej kwestie natury prawnej i ekonomicznej, powiązane z planowaną rozbudową lotniska w Gliwicach.
– Dokument ten powinien określać warunki, jakie muszą zostać spełnione, żeby nasze lotnisko miało status lotniska użytku publicznego (z uwzględnieniem założeń wynikających z Koncepcji rozbudowy lotniska w Gliwicach z grudnia 2008 r.). Warunki te dotyczą m.in. kwestii bezpieczeństwa, ochrony przeciwpożarowej, wymogów Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Ekspertyza pozwoli poza tym określić koszty przebudowy lotniska – podkreśla Anna Włodarczak.
Opracowanie realizowane jest w ramach projektu „Via Regia Plus – współpraca regionalna wzdłuż III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego” i będzie w 85 proc. dofinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.