Rewitalizację 40 km ważnej dla kolejowego ruchu towarowego trasy Toszek Północ - Rudziniec Gliwicki - Stare Koźle kończy spółka PKP PLK. Warte 265 mln zł prace poprawiły infrastrukturę dla pociągów m.in. z Górnego Śląska w stronę portów.
Chodzi o połączenie obejmujące odcinki linii kolejowych nr 153, 199, 681, 682 i 872 na terenie woj. śląskiego oraz opolskiego. PKP Polskie Linie Kolejowe udostępniają je przewoźnikom pod kątem m.in. wywozu węgla ze śląskich kopalń w kierunkach zachodnim i północnym. Umowę na wykonanie prac podpisano z firmą PORR w październiku 2017 r.
"Odbudowano tory, zmodernizowano mosty, zakończyły się zasadnicze prace na liniach Toszek Północ - Rudziniec Gliwicki - Stare Koźle. Pociągi towarowe jeżdżą szybciej, z prędkością do 90 km/h. Skrócił się czas przewozu towarów. Na odcinku Toszek Północ - Rudziniec Gliwicki odbudowany został drugi tor. Po 10 latach pociągi znów jeżdżą po linii 199 na odcinku Rudziniec Gliwicki - Sławięcice" - wyliczyły w piątkowej informacji PLK.
Spółka zaznaczyła, że linia od Toszka Północ do Starego Koźla to jedna z najważniejszych tras towarowych na Górnym Śląsku. Zapewnia m.in. transport z woj. śląskiego do portów w Szczecinie, Świnoujściu i Gdyni. Towary jadą też na południe i wschód do granicy z Czechami w Chałupkach i granicy z Białorusią w Małaszewiczach.
- Istotnym efektem realizacji projektów z Krajowego Programu Kolejowego jest zwiększenie możliwości i efektywności przewozu towarów - powiedział cytowany w informacji prezes PKP PLK Ireneusz Merchel. Spółka podała m.in., że dzięki zwiększeniu przepustowości na trasie Toszek Północ - Rudziniec Gliwicki - Stare Koźle obecnie kursuje nią dwukrotnie więcej składów, niż rok temu.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.