PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
13 listopada 2020 14:03 Polska Agencja Prasowa

Najbardziej aktywną grupą pod względem zakupowym są osoby między 30-tym a 40-tym rokiem życia

Najdroższe mieszkania kupowali 50-latkowie
fot: Jarosław Galusek/ARC

W III kw. br. osoby między 30-tym a 40-tym rokiem życia były najbardziej aktywną grupą wśród kupujących nieruchomości - wynika z raportu Barometr Metrohouse i Gold Finance. Jak dodano, zakupy dokonywane przez tę grupę stanowią 44 proc. wszystkich transakcji.

- Analizując dane z raportu Barometr Metrohouse i Gold Finance III kw. 2020 r., widać, że najbardziej aktywną grupą pod względem zakupowym są osoby między 30-tym a 40-tym rokiem życia - czytamy w piątkowym komunikacie firm Metrohouse i Gold Finance.

Z raportu Barometr wynika, że zakupy dokonywane przez tę grupę wiekową stanowiły 44 proc. wszystkich transakcji - to więcej, w porównaniu z ubiegłym rokiem, kiedy to odsetek wynosił 35 proc.

Według autorów raportu, nabywcy z tej grupy wiekowej są również najbardziej aktywni w sprzedaży.

- Tam odpowiedzialni są za 39 proc. transakcji na rynku wtórnym - czytamy.

Z kolei w grupie wiekowej 40-50 latków, zakupu nieruchomości dokonało 17 proc.. Odsetek transakcji w tej grupie jest mniejszy niż w III kw. 2019 r., kiedy było to 26 proc.

Kolejna grupa, to osoby między 20-tym a 30-tym rokiem życia. Jak zauważają autorzy Barometru, 14 proc. klientów z tym wieku dokonało zakupów mieszkaniowych, choć statystycznie średnia cena za metr kwadratowy przy zakupie była najwyższa. W analogicznym okresie 2019 r. ta sama grupa wiekowa dokonywała 18 proc. transakcji. Najrzadziej również występują jako strona sprzedająca - transakcje sprzedażowe w tej grupie osiągają 2 proc. wszystkich transakcji rejestrowanych przez agencję Metrohouse.

W grupie 60+ transakcji dokonało 13 proc. osób, jednak ich aktywność wzrosła, biorąc pod uwagę III kw. 2019 r., kiedy to odnotowano 8 proc. transakcji. Wśród tej grupy zarejestrowano zakup najmniejszych lokali.

Z Barometru wynika, że wśród najczęściej pojawiających się powodów zakupu wciąż przeważają cele inwestycyjne.

- Inwestycja rozumiana jest jako zakup mieszkania pod wynajem długo- lub krótkoterminowy, ale też np. nabycie lokalu dla studiujących dzieci. To aż 35 proc. wszystkich transakcji. Statystyki z ubiegłego roku pokazują dokładnie taki sam wynik - czytamy.

Zaraz po zakupach inwestycyjnych w statystykach pojawia się, tak jak rok wcześniej, zakup pierwszej nieruchomości (25 proc.). Przeprowadzka do większej nieruchomości to również częsty powód (24 proc.), i tu porównując ubiegły rok można dostrzec, że nabywcy częściej kupują coraz większe nieruchomości. W III kw. 2019 r tego typu transakcje stanowiły 13 proc. ogółu.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • XLNNI
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
32,292 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]