Blisko dwukrotne zwiększenie liczby kontrolerów biletów komunikacji miejskiej planuje w przyszłym roku działający na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM) Zarząd Transportu Metropolitalnego (ZTM). Organizator poinformował w poniedziałek o rozpoczętej pod tym kątem rekrutacji 50 osób.
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM) powstała 1 lipca 2017 r., a zaczęła działać od 1 stycznia 2018 r. Organizacja, mocą ustawy przygotowanej przez rząd specjalnie dla regionu, skupia 41 miast i gmin centralnej części woj. śląskiego, zamieszkanych przez blisko 2,3 mln osób. Jednym z jej ustawowych zadań jest transport publiczny.
Metropolia w coraz szerszym zakresie koordynuje zadania związane z organizacją komunikacji miejskiej, poprzez swój Zarząd Transportu Metropolitalnego (ZTM). W tym roku, wraz z łagodzeniem części obostrzeń związanych z pierwszą falą epidemii koronawirusa Zarząd m.in. deklarował, że kontrole biletów będą prowadzone intensywniej, niż wcześniej.
Jak podał w poniedziałek rzecznik ZTM Michał Wawrzaszek, obecnie organizator transportu poszukuje 50 osób na stanowisko referenta w wydziale kontroli biletów. Chodzi o kontrolerów, których głównymi zadaniami będą sprawdzanie podróżnym biletów, nakładanie opłat dodatkowych (czyli mandatów) oraz kontrolowanie jakości usług przewozowych.
- Jesteśmy pod wieloma względami największym organizatorem transportu w Polsce. Świadczymy usługi w 56 gminach i zapewniamy przejazdy na ok. 450 liniach autobusowych, tramwajowych i trolejbusowych. Niemal podwajając liczbę kontrolerów chcemy zintensyfikować nasze działania w tych pojazdach. Szczególnie uwzględnione zostaną obrzeża sieci komunikacyjnej - zaznaczył Wawrzaszek.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.