PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
21 lipca 2020 17:47 Polska Agencja Prasowa 1,390 odsłon

PKP PLK zamówiły projekt odbudowy linii kolejowej Tychy-Oświęcim

Pociągi odbudowaną trasą mają jeździć z prędkościami: pasażerskie do 120 km/h, a towarowe do 80 km/h
fot: Maciej Dorosiński

Dokumentację odbudowy linii kolejowej z Tychów do Oświęcimia przez Bieruń zamówiła spółka PKP PLK. Prace mają być możliwe w perspektywie finansowej 2021-27. Pierwotnie projekt ten był planowany do dofinansowania obecnymi funduszami europejskimi.

Chodzi o jeden z dwóch inwestycyjnych projektów kolejowych pierwotnie przewidzianych do współfinansowania środkami Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-2020.

Były to: rewitalizacja linii nr 694/157/190/191 Bronów - Bieniowiec - Skoczów - Goleszów - Cieszyn/Wisła Głębce (wówczas szacowana na 290,8 mln zł) oraz rewitalizacja linii 140/169/179/885/138 dla połączenia: Orzesze Jaśkowice - Tychy - Baraniec - KWK Piast - Nowy Bieruń - Oświęcim (ówczesny szacowany koszt: 171,2 mln zł).

Ostatecznie umowę na dofinansowanie z RPO remontu linii do Wisły i Cieszyna (273,5 mln zł do projektu RPO szacowanego na 432 mln zł) podpisano w październiku ub. roku. PKP PLK wybrały następnie wykonawców poszczególnych prowadzonych tam obecnie łącznym kosztem 647 mln zł prac i przy współpracy z samorządem województwa zapewniły pełne finansowanie.

Na początku ub. roku PKP PLK wystąpiły do samorządu woj. śląskiego o zmianę unijnego projektu zmierzającego do utworzenia kolejowego połączenia Tychów z Oświęcimiem przez Bieruń. Zamiast prac w terenie, w obecnej perspektywie powstać ma tylko dokumentacja.

We wtorek zarządca kolejowej infrastruktury poinformował o jej zamówieniu. Jak wynika z komunikatu PLK, umowa na dokumentację projektową dla zadania "Rewitalizacja linii kolejowych nr 140/169/179/885/138 połączenia: Orzesze Jaśkowice - Tychy - Baraniec - KWK Piast - Nowy Bieruń - Oświęcim" ma wartość 10,4 mln zł. Dokumentacja ma powstać do połowy 2022 r.

"Roboty budowlane mogłyby być realizowane w kolejnej perspektywie unijnej 2021 - 2027" - zaznaczyły PLK. Według założeń pozwolą na utworzenie połączenia Tychów z Oświęcimiem z czasem przejazdu ok. 30 min. Prace mają objąć wymianę lub budowę 45 km nowych torów i wymianę 17 km istniejącej sieci trakcyjnej. Linia na odcinku Tychy Lodowisko - Nowy Bieruń ma być elektryfikowana od podstaw.

W komunikacie PLK wskazały, że planowane jest m.in. uruchomienie nieczynnych przystanków Bieruń Mleczarnia i Tychy Urbanowice. Końcowy obecnie przystanek Tychy Lodowisko ma zyskać dodatkowy peron. Przewidywana jest budowa nowych przystanków o roboczych nazwach: Bieruń Kopalnia (w pobliżu kopalni Piast w Bieruniu) oraz Bieruń Łysina i Tychy Potok (w pobliżu fabryki FCA).

Pociągi odbudowaną trasą mają jeździć z prędkościami: pasażerskie do 120 km/h, a towarowe do 80 km/h. Zakładana jest modernizacja 14 przejazdów kolejowo-drogowych oraz remont lub przebudowa 81 obiektów inżynieryjnych, m.in. mostu na Wiśle między Nowym Bieruniem a Oświęcimiem.

W 2016 r. porozumienie w sprawie finansowania i stworzenia do I kw. 2018 dokumentacji przedprojektowej rewitalizacji połączenia podpisali przedstawiciele: Bierunia, Oświęcimia, Orzesza, Łazisk Górnych, Wyr, Tychów oraz PLK. Strony porozumiały się wówczas, że samorządy wesprą przygotowanie szacowanego na 1,5 mln zł opracowania kwotą 250 tys. zł.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Tagi
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • IHFCY
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
W kwietniu postojowe w kopalni? Dyrekcja odpowiada
12 kwietnia 2024
37,526 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]