REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
2 lipca 2020 12:04 Polska Agencja Prasowa 1,012 odsłon

PKP PLK: Za kilka lat z Bielska-Białej do Krakowa koleją w mniej niż 2 godz.

Obecnie pokonanie tej trasy pociągiem zajmuje 3 godziny
fot: Krystian Krawczyk

- Za kilka lat pociągiem z Krakowa do Bielska-Białej pojedziemy w czasie krótszym niż 2 godz. Obecnie to ponad 3 godz. - podał prezes PKP Ireneusz Merchel podczas inauguracji pierwszego etapu modernizacji tego szlaku. Obejmuje on odcinek z Kalwarii Zebrzydowskiej do Andrychowa.

Ireneusz Merchel powiedział w czwartek, że termin zakończenia prac zaplanowano na połowę 2021 r. Wykonawca - firma Skanska - zapowiada, że ruch na linii przywrócony może zostać jeszcze przed końcem br.

Prezes dodał, że w dalszej perspektywie spółka zamierza zmodernizować kolejny odcinek: z Andrychowa do Bielska-Białej. - Chcemy, aby już za kilka lat można było przejechać pociągiem z Krakowa do Bielska-Białej w czasie poniżej 2 godz. - powiedział.

Merchel w rozmowie z PAP doprecyzował, że obecnie kończy się bieżąca perspektywa finansowa UE. - Trwają intensywne prace nad nową perspektywą. Zakładamy, że na początku 2021 r. będziemy wiedzieli, jakimi kwotami dysponujemy. Prowadzimy też rozmowy z marszałkami województw śląskiego i małopolskiego. Są zainteresowani, by ten projekt kontynuować. Nowa perspektywa zaczyna się za rok. Jeśli zatem będą decyzje finansowe, to realnym jest wejście na plac budowy za dwa, trzy lata, i kontynuacja prac przez kolejne dwa, trzy lata. Realnie cały projekt może się zakończyć w roku 2024-2025 - powiedział.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, który uczestniczył w czwartkowej inauguracji prac, podkreślił, że w Polsce są przebudowywane nie tylko główne szlaki kolejowe, jak Kraków - Katowice czy Warszawa - Poznań, ale także linie ważne dla mieszkańców regionów.

- Każdy Polak ma prawo korzystać z dobrze urządzonego transportu kolejowego. () Mam nadzieję, że przewoźnicy, że Koleje Małopolskie i Koleje Śląskie, będą wykorzystywały szlak z Kalwarii Zebrzydowskiej do Andrychowa. Zapewni on dostęp do pracy, szkół, uczelni tysiącom mieszkańców. Skorzystają z niego także turyści. () To jest zrównoważony rozwój kraju. To jest polityka otwarcia transportowego. O tym mówi prezydent Andrzej Duda: +Polacy zasługują na dostęp do ekologicznego, sprawnego transportu+ - powiedział Adamczyk.

Minister zaznaczył, że nie jest to jedyna inwestycja realizowana w Wadowicach. W najbliższych dniach podpisana ma zostać umowa na wykonanie dokumentacji południowej obwodnicy Wadowic. Budowa, finansowana z Krajowego Funduszu Drogowego, ma ruszyć w 2024 r. Dwa lata później droga ma być gotowa.

W ramach projektu modernizacji szlaku kolejowego z Kalwarii Zebrzydowskiej do Andrychowa wymienionych zostanie 11 km torów i sieć trakcyjna od Wadowic do Andrychowa. Na trasie pojawi się drugi przystanek w Wadowicach. Będzie zlokalizowany w rejonie budowanego osiedla. - W 20-tys. Wadowicach powstaje osiedle dla 10 tys. osób - powiedział burmistrz miasta Bartosz Kaliński.

Modernizacja obejmie stację Andrychów i przystanki w Choczni, Choczni Górnej oraz w Inwałdzie. Odnowione perony ułatwią tam pasażerom dostęp do pociągów. Będą nowe wiaty, ławki, oznakowanie i tablice informacyjne. Bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym poprawi modernizacja 40 przejazdów.

Istotną częścią projekty jest budowa mijanki w Barwałdzie Średnim. Będą przebiegały tam dwa tory i zostanie zlokalizowany peron.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • RMUKU
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górnicy otrzymają kredkowe. Kwota robi wrażenie
10 lipca 2024
35,227 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]