PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
30 czerwca 2020 14:52 Polska Agencja Prasowa

Dzięki inwestycjom w nowy tabor poprawiają się połączenia polskiej kolei

PKP Intercity w maju 2018 roku podpisały z firmą Newag umowę na dostawę 20 lokomotyw typu Griffin. We wrześniu ubiegłego roku umowę rozszerzono o dostawę kolejnych 10 sztuk
fot: Maciej Dorosiński

Dzięki inwestycjom w nowy tabor poprawiają się połączenia polskiej kolei, zwiększa się punktualność pociągów, spada awaryjność sprzętu - mówił we wtorek na konferencji prasowej minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Szef resortu infrastruktury uczestniczył we wtorek w przekazaniu ostatnich lokomotyw z partii liczącej 20 pojazdów wyprodukowanych przez sądecki Newag.

- Jeszcze niestety nie zawsze kolej jest punktualna, a to ze względu na to, że dysponuje przestarzałym sprzętem. Ale wraz z zastrzykiem nowoczesnego sprzętu zmienia się sytuacja w połączeniach kolejowych. To przede wszystkim większa punktualność, to praktycznie wykluczone usterki taboru - powiedział Adamczyk.

Jak mówił, rząd, realizuje nie tylko odbudowę taboru kolejowego narodowego przewoźnika, ale również odbudowę polskiej kolei, szlaków kolejowych, dworców kolejowych, przystanków kolejowych.

Minister przypomniał o inicjatywie prezydenta Andrzeja Dudy dotyczącej budowy 200 przystanków kolejowych, która została przedstawiona na początku maja tego roku. Prezydent zapowiedział wtedy, że budowę 200 przystanków na kolejowych szlakach w miejscach, o które wnioskowały lokalne społeczności. Wartość programu szacowana jest na 1 mld zł, a inwestycje będą szansą dla mniejszych polskich firm budowlanych.

Adamczyk powiedział, że polską gospodarkę napędzają przemyślane i intensywne inwestycje, których od lat jesteśmy świadkami na kolei. - Kolejne zakupy nowoczesnego taboru przybliżają nas do celu, jakim jest kolej bezpieczna, przewidywalna i komfortowa - dodał szef resortu infrastruktury.

PKP Intercity w maju 2018 roku podpisały z firmą Newag umowę na dostawę 20 lokomotyw typu Griffin. We wrześniu ubiegłego roku umowę rozszerzono o dostawę kolejnych 10 sztuk, dzięki czemu wartość kontraktu wzrosła o 183,8 mln zł brutto, do 551,4 mln zł.

Nowe pojazdy rozwijają prędkość 160 km/h. Zgodnie z umową, do PKP Intercity wszystkie 30 lokomotyw ma trafić do końca tego roku.

Zakup 30 nowoczesnych lokomotyw to element realizowanego największego programu inwestycyjnego w historii spółki. Warty 7 mld zł program "PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji" zostanie wdrożony do 2023 roku, a jego celem jest modernizacja i zakup nowego taboru oraz dalsze podnoszenie komfortu podróży. Po zakończeniu programu w 2023 r. tabor przewoźnika będzie w 80 proc. nowy lub zmodernizowany, w 94 proc. pociągów będzie dostępna klimatyzacja, a w co najmniej 77 proc. bezprzewodowy internet.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • PPSKE
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
32,330 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]