Po długim okresie przestoju w sektorze turystycznym spowodowanym zagrożeniem chorobą COVID-19, wydawać by się mogło, że branża natychmiast zacznie korzystać z możliwości jakie daje II etap odmrażania gospodarki. Realia są jednak inne - informuje Nadwiślańska Agencja Turystyczna.
Zdaniem wiceprezesa NAT Aleksandra Wierzby nie można tego zrobić bez dobrze przemyślanej strategii. Niezaplanowane działanie, może przynieść jeszcze większe straty niż zamknięcie obiektu hotelowego.
- Priorytetem jest dla nas bezpieczeństwo, zarówno naszych gości, jak i pracowników obsługi hotelowej. Dlatego nie możemy pozwolić sobie na działania, które mimo możliwych korzyści ekonomicznych mogłyby chociażby w najmniejszym stopniu stanowić ryzyko dla zdrowia osób przebywających w ośrodkach– wyjaśnia wiceprezes.
Agencja opracowała więc szczególne procedury uruchomienia hoteli.
- Zakupiliśmy dodatkowy sprzęt i środki higieny z wymaganymi certyfikatami bezpieczeństwa. Nasi pracownicy zostali też odpowiednio przeszkoleni i wyposażeni w dodatkowe środki ochrony – wyjaśnia Aleksander Wierzba.
Przeorganizowane musi zostać także funkcjonowanie obiektów. Zabezpieczenie części wspólnych, inny musi być system wydawania posiłków. Zmiany zajdą też w bezpośrednim kontakcie z gościem.
- Musimy zrezygnować z otwartych bufetów, co zawsze było sporym atutem w naszej sieci. Jednak zapewniamy, że przygotowane posiłki nadal będą obfite i wartościowe – informuje NAT.
Hotele NAT będą otwierane etapami. W pierwszej kolejności, od 16 maja, Agencja otworzy dwa obiekty – Hotel***NAT Sarbinowo i Hotel NAT***Ustroń, oraz dwa apartamentowce – jeden w Sarbinowie, a drugi w Ustroniu, którymi zarządza pod marką Dobry Apartament.
- Z tygodnia na tydzień będziemy otwierać kolejne lokalizacje. Nie wykluczamy jednak ewentualności, że niektórych obiektów możemy nie otworzyć już w tym roku. Tam, gdzie infrastruktura uniemożliwi nam wprowadzenie koniecznych procedur, a funkcjonowanie obiektu będzie budziło nasze wątpliwości w kwestii bezpieczeństwa dla Gości oraz obsługi przewidujemy właśnie taki scenariusz. - mówi Aleksander Wierzba.
- Mimo wszystko pozostajemy pełni optymizmu i z nadzieją patrzymy na nowy sezon. Jesteśmy przygotowani na zapewnienie udanego, a przede wszystkim bezpiecznego wypoczynku wszystkim odwiedzającym. Nasi goście okazali wielkie zrozumienie i lojalność, co bardzo cieszy. Mamy bardzo mało rezygnacji. Klienci zmieniają terminy, korzystają też ze zamiany wpłat na vouchery do wykorzystania w późniejszym terminie. Dużym powodzeniem cieszą się promocyjne bony wypoczynkowe z dodatkowym rabatem na zakup pobytów w naszych obiektach, które można wykorzystać do 2 lat od zakupu. – dodaje wiceprezes NAT.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.