Polacy wolą Skype, zachód Europy - WhatsApp. Tylko Duńczycy korzystają z Google Meet - wynika z badań przeprowadzonych przez portal zakupowy Picodi. W Europie od czasów wprowadzenia restrykcji zainteresowanie komunikatorami wzrosło 7-krotnie.
Komunikatory wykorzystujemy nie tylko do komunikacji w zdalnej pracy, czy nauce. Pomagają nam również utrzymywać znajomości, a nawet organizować spotkania towarzyskie czy... koncerty bez konieczności wychodzenia z domu.
Zespół analityczny Picodi.com postanowił sprawdzić, które narzędzia i aplikacje dające możliwość przeprowadzenia rozmów wideo najbardziej zyskały na popularności w ostatnim czasie.
W badaniu przeanalizowano średnią liczbę wyszukań online kilkunastu najpopularniejszych komunikatorów, zarówno od dużych producentów jak i niszowych, czyli m.in. Google, Microsoft, Facebook, Rakuten, Line Corporation.
Wyniki, przynajmniej w części nie powinny zaskakiwać. W Europie króluje WhatsApp. Był najczęściej wyszukiwaną aplikacją w 22 krajach - od Portugalii po Niemcy i Czechy. WhatsApp jest popularny również w Turcji i Mołdawi, a jego popularność rośnie o dziwo w Rosji, gdzie do tej pory preferowano raczej rozwiązania dające poczucie bezpieczeństwa i poufności komunikacji.
Kolejne miejsce na liście zajmuje kontrowersyjny Zoom, którego przeciwnicy twierdzą, że zbyt wiele informacji przekazuje do Chin. Zoom jest popularny w 14 krajach, m.in. w Wielkiej Brytanii, Norwegii i Szwecji, w krajach nadbałtyczkich, czy na Ukrainie.
Polska okazała się dość konserwatywna, uporczywie korzystając przede wszystkim ze Skype. Ten komunikacyjny weteran jest używany w wielu firmach między innymi ze względu na fakt, że w okresie modernizacji sprzętu ok. 10 lat temu był dość stabilnym rozwiązaniem telekonferencyjnym, działającym wówczas na każdym urządzeniu. Skype jest również popularny na Słowacji, Węgrzech i w Grecji
Podobnie niszowo wygląda udział w komunikatorowym rynku aplikacji Viber i Microsoft Teams. Pierwsza jest popularna Na Białorusi i w Serbii, druga - w pozostałej części Bałkanów i w Lichtensteinie.
Na tym tle wyróżniają się Duńczycy, którzy jako jedyni w Europie wolą Google Meet.
Badanie przeprowadzone przez Picodi oparto na porównaniu liczby wyszukań online 19 komunikatorów internetowych umożliwiających przeprowadzenie rozmów wideo. Dane archiwalne pochodzą z Google Keyword Planner.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.