REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
5 kwietnia 2020 11:00 : : autor: Bartłomiej Szopa

Spółki energetyczne zgodnie zachęcają, aby wszelkie sprawy klienci załatwiali, korzystając z rozwiązań elektronicznych

Krajowi dostawcy energii zachęcają swoich klientów, by jak najwięcej spraw załatwiali np. za pośrednictwem internetu
fot: Krystian Krawczyk

Załatw sprawę bez wychodzenia z domu! Tego typu komunikaty – w związku z epidemią koronawirusa – witają nas na stronach internetowych krajowych dostawców energetycznych. Spółki zachęcają swoich klientów, by jak najwięcej spraw załatwiali np. za pośrednictwem internetu. Jednocześnie, producenci prądu zapewniają, że ich pracownicy robią wszystko, by dostawy przebiegały bez zakłóceń. Przyjrzyjmy się dokładniej, jak na pandemię odpowiadają krajowi producenci energii elektrycznej. 

Zachęcają i ostrzegają
– Zachęcamy do założenia konta w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta na ebok.enea.pl i korzystania z elektronicznych form kontaktu. eBOK i e-faktura dają możliwość m.in. dostępu do aktualnych i bieżących informacji o wystawionych fakturach, realizacji szybkich płatności, otrzymywania powiadomień czy zgłaszania spraw. A to wszystko dostępne 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu – zachęca Enea.

Okazuje się, że obecną sytuację niektórzy chcą wykorzystać do wyłudzenia pieniędzy. Oszuści podszywają się np. pod przedstawicieli banków, ale także spółek energetycznych. Przed takimi działaniami ostrzega Energa.

Biuro prasowe spółki informuje, że oszuści wysyłają wiadomości SMS, których treść może być podobna np. do takiej: „Informujemy, że w związku z zaległością 8,45 zł wobec Energa zleciliśmy na następny dzień roboczy odłączenie prądu”. Fałszywe wiadomości mogą też zawierać niebezpieczne linki, np. energabok.pl/95dF.

– Prosimy nie klikać w jakiekolwiek linki w podejrzanych wiadomościach i nie wykonywać zawartych tam poleceń, a w razie wszelkich wątpliwości kontaktować się z Energą Obrotem m.in. przez elektroniczne biuro obsługi klienta lub live chat na energa.pl
– apeluje firma przypominając, że w związku ze stanem epidemii do odwołania nie są prowadzone windykacyjne wstrzymania dostaw energii elektrycznej.

Do załatwiania spraw przez internet zachęca także Tauron. Według informacji przekazanych przez spółkę, już w pierwszych pięciu dniach od momentu wprowadzenia ograniczeń co do kontaktu osobistego, w taki sposób obsłużono ponad 150 tys. osób. Najważniejsze informacje dotyczące bieżących sprawy można otrzymać na wirtualnym czacie, który dostępny jest bez logowania na stronie tauron.pl.

– Obsługa klientów, tak jak dotychczas, odbywa się płynnie, tyle że w innej formie. Uruchomiliśmy Wirtualne Biuro Obsługi, a więc każdy klient może załatwić wszystkie sprawy bez wychodzenia z domu. Wybór formy obsługi należy do klienta. Za pośrednictwem strony internetowej www.tauron.pl można skorzystać z czatu  obsługiwanego przez naszych pracowników. Można skontaktować się z nami poprzez konto w internetowym serwisie obsługowym, wysłać wiadomość e-mail, list, albo też zadzwonić do nas – wyjaśnia Filip Grzegorczyk, prezes zarządu Tauron Polska Energia. 

Liczby rosną
Jak wynika ze statystyk, od 15 do 20 marca br. obsługa klientów za pośrednictwem strony internetowej Taurona wzrosła – w porównaniu z wcześniejszym tygodniem, w którym funkcjonowały punkty stacjonarne – o ponad 10 proc.

Liczba wysyłanych wiadomości e-mail wzrosła natomiast o 50 proc.

Jak łatwo się domyślić, sprawy nie wyglądają inaczej w przypadku Polskiej Grupy Energetycznej.

– Z powodu pandemii koronawirusa i wprowadzenia w Polsce stanu zagrożenia epidemicznego informujemy, że Biura Obsługi Klienta PGE Obrót są zamknięte do odwołania. Nie zostawiamy klientów bez opieki, realizując pracę w sposób zdalny, jednocześnie ograniczając proces obsługi wyłącznie do najpilniejszych spraw, gwarantujących zachowanie ciągłości dostaw energii – głosi komunikat na stronie PGE.

Spółka zachęca do korzystania z elektronicznego Biura Obsługi Klienta eBOK, które umożliwia m.in.: zawarcie nowej umowy, podgląd informacji o aktualnych i archiwalnych rozliczeniach, kontrolę bieżącego salda płatności czy obsługę płatności elektronicznych.

Konto można zarejestrować wchodząc na stronę ebok.gkpge.pl. Potrzebny jest do tego m.in. PESEL, numer klienta oraz kwota ostatniej faktury. Jeżeli klient nie pamięta swojego numeru czy kwoty z ostatniej faktury, pomoc uzyska na infolinii PGE dostępnej pod numerem 422 222 298.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • OCCNM
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górnicze związki zawodowe chcą rozmawiać z zarządem o wynagrodzeniach
29 stycznia 2025
16.8 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]