Polska Grupa Górnicza znacznie zwiększa produkcję ekogroszków dla klientów indywidualnych. Spółka inwestuje w rozbudowę nowoczesnych paczkowalni oraz doskonali swoje kanały dystrybucji. Produkcja workowanych ekogroszków wzrośnie o 400 proc. Realizowane inwestycje w tym zakresie są największe w branży węgla kamiennego, a ich wartość wyniesie ok. 28 mln zł w 2020 r., i kolejne 15 mln w 2021 r.
Już dziś konfekcjonowane ekogroszki produkowane przez PGG znane są na rynku z bardzo wysokiej jakości oraz doskonałych parametrów spalania. Dlatego spółka, spełniając oczekiwania klientów, znacznie zwiększa produkcję ekogroszków, która w tym roku powinna osiągnąć poziom 1,2 mln t, czyli o ponad 100 proc. więcej niż w latach ubiegłych. W tym celu spółka rozpoczęła rozbudowę automatycznej linii do konfekcjonowania węgla w Zakładzie Paliw Ekologicznych Wola. W miejsce dotychczas użytkowanej, niskowydajnej linii do workowania (do 150 t/dobę), w zakładzie zostanie zabudowana nowoczesna instalacja o wydajności do 600 t/dobę. Realizowane inwestycje przyczynią się więc do zwiększenia produkcji ekogroszków o 100 proc. (rok do roku), a w zakresie ilości węgla workowanego o 400 proc. tylko w samym ZPE Wola. Jest to największa tego typu inwestycja w górnictwie w ostatnich latach.
- Prace przy rozbudowie nowoczesnej linii rozpoczęły się w styczniu, a termin jej uruchomienia planowany jest już na czerwiec tego roku. To oznacza, że już jesienią, w nowym sezonie grzewczym, będziemy mogli dostarczyć klientom dodatkowe ilości ekogroszku i odpowiedzieć tym samym na duże zapotrzebowanie rynku – mówi Tomasz Rogala, prezes PGG.
Równocześnie, przygotowania do uruchomienia nowoczesnej linii do paczkowania ekogroszków trwają także w richu Chwałowice kopalni ROW, który jest drugim wiodącym zakładem produkcji ekogroszków w PGG. Po zakończeniu inwestycji, planowanej na III kwartał br., zakład będzie mógł konfekcjonować do 60 tys. ton rocznie, uzupełniając tym samym całościową ofertę spółki dla klientów indywidualnych.
- Pracujemy intensywnie by zwiększyć podaż ekogroszków PGG w przyszłym sezonie grzewczym. Obie te inwestycje pozwolą nie tylko zwiększyć sprzedaż ekogroszków, ale także obniżyć koszty workowania – mówi Tomasz Rogala.
Jednocześnie z rozbudową nowoczesnych linii do paczkowania, spółka unowocześnia i rozbudowuje swój sklep internetowy, dając klientom gwarancję szybkich dostaw bez pośredników na terenie całego kraju. Rozwijana jest również sprzedaż detaliczna i hurtowa w oparciu o sieć Autoryzowanych Sprzedawców PGG w całej Polsce. Pozwoli to m. in. obniżyć koszty dystrybucji przy zapewnieniu gwarancji jakości i atrakcyjnej ceny ekogroszków produkowanych z polskiego węgla.
Spółka, aby w pełni wykorzystać potencjał sprzedażowy polskiego węgla współpracuje także z podmiotami zewnętrznymi, takimi jak Katowicki Węgiel, łącznie z perspektywą włączenia zakładu do struktur PGG celem pełnego wykorzystania jego potencjału produkcyjnego. W połowie stycznia br., wystartuje także duża kampania medialna PGG związana nie tylko ze sprzedażą ekogroszków, ale także promująca nowoczesne i ekologiczne metody spalania węgla. Podejmowane działania mają na celu nie tylko zwiększanie oferty i sprzedaży ekologicznych paliw węglowych PGG, ale również wpisuje się w realizację programów poprawy powietrza na szczeblu samorządowym i rządowym.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
W końcu,ktoś pomyślał.Reklama dźwignią handlu,już dawno powinny lecieć reklamy z pgg w tv i radiu Bravo