Rozszerzenie strefy płatnego parkowania w Katowicach na południe - to najważniejsza spośród zmian zasad parkowania w stolicy woj. śląskiego, które przyjęli w czwartek, 24 października, tamtejsi radni.
Według wcześniejszych informacji katowickiego magistratu, uchwała "porządkująca strefę płatnego parkowania" ma być pierwszym elementem zmian w polityce parkingowej Katowic.
Główną zmianą w przyjętej w czwartek uchwale jest rozszerzenie dotychczasowej strefy płatnego parkowania obejmującej centrum tego miasta oraz podzielenie jej na dwie podstrefy: "Śródmieście" i "Ceglana - Wita Stwosza".
Granice w podstrefie "Śródmieście" (pokrywającej się z dotychczasową strefą) wyznaczają ulice: Mikołowska, Żwirki i Wigury, Kościuszki, pl. Karola Miarki, Kochanowskiego, Jagiellońska, Lompy, Dąbrowskiego, Francuska, Warszawska, Szkolna, Moniuszki, Uniwersytecka, Piastowska, al. Korfantego, Skargi, Sokolska, Mickiewicza, Sobieskiego, Gliwicka, pl. Wolności, Sądowa.
Opłaty tam pozostaną bez zmian - za postój do godziny - 2,00 zł, za drugą rozpoczętą godzinę 2,40 zł, za trzecią rozpoczętą godzinę 2,80 zł, za każdą następną rozpoczętą godzinę postoju - 2,00 zł.
Dla nowej podstrefy "Ceglana-Wita Stwosza" (ul. Ceglana na odcinku od ul. Meteorologów do ul. Kościuszki oraz ul. Wita Stwosza od ul. Ceglanej do wiaduktu nad autostradą A4) uchwalono stawki: za postój do godziny 3 zł, za drugą rozpoczętą godzinę 3,60 zł, za trzecią - 4,20 zł, a za każdą kolejną - 3 zł.
W kontekście planów utworzenia nowej podstrefy wzdłuż ul. Ceglanej i ul. Wita Stwosza miasto przypominało, że podczas przebudowy tamtejszego układu drogowego utworzono 308 miejsc parkingowych. Wprowadzenie tam opłat za parkowanie ma wymusić rotację pojazdów, aby ułatwić znalezienie miejsca odwiedzającym pobliskie szpitale i lokale usługowe.
Czwartkowa uchwała zmieniła też kryteria przyznawania i opłaty za tzw. "karty przedsiębiorcy", m.in. zmieniono opłatę za jej wydanie, zrównując ją z opłatą za czasowe stanowisko postojowe.
Miasto, rozpoczynając prace nad rozszerzeniem strefy płatnego parkowania w lipcu br. sygnalizowało przygotowywanie tzw. dialogu technicznego w obszarach: polityki parkingowej oraz nowego kształtu obsługi transportem zbiorowym - w związku z planowanym uruchomieniem budowanych centrów przesiadkowych.
W zakresie polityki parkingowej przewidziano zaplanowanie na nowo strefy płatnego parkowania oraz ukształtowanie nowego systemu opłat w Śródmieściu, z uwzględnieniem ulg dla mieszkańców strefy i Katowic. Na podstawie pozyskanych w trakcie prac danych wprowadzane mają być kolejne zmiany w centrum, w tym także w tzw. Strefie Kultury.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.