Jak poinformowali przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych, w ostatnich dniach zakończyły się statyczne i dynamiczne próby obciążeniowe Mostu Gdańskiego. Wzięły w nich udział stutonowe lokomotywy.
We wtorek odbyły się pierwsze próby obciążeniowe nowej konstrukcji Mostu Gdańskiego. Na każde z ośmiu przęseł kolejno wjeżdżały trzy stutonowe lokomotywy. Po zakończeniu tzw. obciążeń statycznych, w środę w nocy były próby dynamiczne - przejazdy lokomotywy z prędkością od 10 do 90 km/h. Podczas przejazdów specjalna aparatura dokładnie mierzyła parametry i zachowanie konstrukcji. Badania mają potwierdzić, że Most Gdański jest przystosowany do bezpiecznego przejazdu ciężkich składów (nacisk na oś 22,5 t).
Zasadnicze prace na nowej, południowej konstrukcji mostu zakończą się we wrześniu. Roboty prowadzono kilkanaście metrów nad Wisłą. Wykorzystane były barki oraz specjalistyczny sprzęt do demontażu i montażu ciężkich stalowych konstrukcji. Wykonawca musiał radzić sobie przy bardzo niskim stanie Wisły i podczas fali powodziowej. Prace tak zorganizowano, że nie miały wpływu na kursowanie pociągów po czynnym moście północnym.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. dostosowuje obiekt do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych. Wraz z otwarciem mostu zwiększy się przepustowość linii. Z kolejowego Mostu Gdańskiego korzystają pociągi pasażerskie oraz pociągi towarowe. Przeprawa jest ważnym ogniwem linii obwodowej, która łączy stacje Warszawa Zachodnia, Warszawa Gdańska i Warszawa Praga.
Zadanie na Moście Gdańskim jest realizowane ze środków budżetowych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Wartość umowy to 75 780 796,55 (netto) zł.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.