Choć wciąż ulubionymi alkoholami Polaków są jasne piwo i wódka, w ciągu ostatniego roku pojawiło się wiele zadziwiających mód na napoje do tej pory niszowe - pisze w piątek "Rzeczpospolita".
Jak podkreślono, aż o 47 proc. w ciągu ostatnich 12 miesięcy urosła sprzedaż win aromatyzowanych. O połowę wzrosła również sprzedaż prosecco. Popularne są też likiery na bazie mleka. Piją je według sprzedawców głównie starsze panie, a i tak ich sprzedaż ruszyła o 16 proc. Lubiane jest też piwo w ogóle bez procentów.
Jak wskazuje gazeta, w winach musujących gwiazdą są włoskie prosecco i hiszpańska cava, ich sprzedaż w ciągu ostatnich 12 miesięcy (do maja 2019 r.) wzrosła aż o połowę i odpowiada za blisko 40 proc. wartości całej półki z winami musującymi. "Popularność białych musujących win to trend światowy, na który Włochy reagują wzrostem produkcji" - mówi w rozmowie z gazetą Antonino Mafodda, dyrektor w Agencji Promocji i Internacjonalizacji Przedsiębiorstw Włoskich.
Prosecco jest też dużo tańsze od szampana, też skądinąd wina musującego, dzięki innej metodzie produkcji. "Wina z Półwyspu Apenińskiego rozpychają się na polskich półkach, Włosi utrzymują się tu na pozycji lidera już od ośmiu lat (pod względem wartości importu, nie ilości), a w ubiegłym roku ich import skoczył o 20,7 proc. i był wart 277 mln zł" - czytamy.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.