W kopalni Polkowice-Sieroszowice należącej do KGHM Polska Miedź w piątek, 7 czerwca, o godz. 17.15 miało miejsce niebezpieczne zdarzenie. Jak poinformował portal netTG.pl dyspozytor Wyższego Urzędu Górniczego doszło do zadymienia wyrobiska.
Zdarzenie miało miejsce na poziomie 1100 w oddziale T-62 w upadowej E-3 w rejonie napędu stacji napinającej przenośnika L-253. Z informacji przekazanych WUG przez Okręgowy Urząd Górniczy we Wrocławiu, wynika, że doszło do zbiegnięcia taśmy z bębna stacji napinającej. Taśma zaczęła trzeć o konstrukcję stalową stacji, co doprowadziło do pojawienia się dymu w wyrobisku. W rejonie tym załoga nie przebywała. Niebezpieczne zdarzenie zlokalizował sztygar, który przy użyciu środków ochrony przeciwpożarowej schłodził konstrukcję oraz stłumił dymy. W związku z tym nie było konieczności wszczynania akcji ratowniczej.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
Na kopalniach nie metanowych to co drugi dzień tak jest. Wielkie halo.
Kufa bohater ??? A może obowiązek...
Śmieszne Na kopalniach węglowych to codzienność i nikt tego nie opisuje i się tym nie szczyci po prostu należy to do obowiazkow ludzi odpowiedzialnych za to Pozdro
Aaa tam sensacja, jakiś czas temu była podobna sytuacja gdzieś tam (celowo przemilczam), sztuka ugasił podobny pożar, dostał nagrodę, a co ! Mało kto o tym wie
Flexo Czujnik jest na roli która znajduje się na petlicy po obu stronach ,tak jak na końcówie ,obudowie bębnów napędowych oraz wysięgniku .Plus czujniki z Sagi .
Normalna rzecz wystarczy sruba podkrecic i bedzie dobrze chyba ze ten sztygar nie wta strone krecil.
Co wy mocie za gwarki
Trzeba stację wyczyścić i po sprawie ,a nie jechać aż się zatrze.
Czujniki temp są na napędach, roli stałej, na roli głowicy wysięgnika i na roli zwrotnej! Na roli na wózku takowych czujników nie ma z racji ruchomości itd
To jest częste zjawisko gdyż cały czas to ma jechać jak jest jakaś awaria to wielka afera wszystko szybko bo wydobycie stoi szczególnie na głównych odstawach wymiana rolek na ruchu grubsze roboty to tylko niedziela także winnych trzeba szukać po stronie kierowników którzy widzą problem dopiero jak coś się dzieje a tak to ma to jechać nawet jak taśma idźe pusta
Na konstrukcji pętlicy nie ma czujnika temperatury tylko na napedzie rylu
Czyżby czujnik temperatury był zmostkowany ? Jak taśma schodzi to powinnien zadziałać czujnik temperatury