Modernizacja linii kolejowej nr 1 między Zawierciem a Częstochową ma być prowadzona do III kwartału 2020 r. - zapowiada firma PLK. Po remoncie podróż na tym odcinku historycznej kolei warszawsko-wiedeńskiej ma się skrócić o blisko 10 minut.
O postępach wartej ponad 380 mln zł inwestycji między Zawierciem a Częstochową zarządca kolejowej infrastruktury, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, poinformował w czwartek.
Prace obejmują wymianę torów i sieci trakcyjnej, rozjazdów, urządzeń sterowania ruchem, a także modernizację przejazdów drogowo-kolejowych mostów i przepustów. Na północnym odcinku objętego remontem połączenia m.in. w stacji Poraj budowana jest nowa nastawnia. Tam, a także na przystankach Częstochowa Raków i Korwinów, podwyższone zostaną perony.
Z nowych peronów mogą już korzystać podróżni na stacji Myszków oraz na przystankach: Myszków Światowit, Myszków Mrzygłód i Zawiercie Borowe Pole. Obiekty zostaną tam jeszcze wyposażone w nowe wiaty, ławki, oświetlenie, monitoring i system informacji pasażerskiej. Inwestycja obejmuje też przystanki Masłońskie Natalin, Żarki Letnisko i Myszków Nowa Wieś.
Prace prowadzone są bez wstrzymania ruchu. W korygowanym okresowo rozkładzie jazdy są jednak utrudnienia dla podróżnych - np. wraz z rozpoczęciem prac w ub. roku niektóre pociągi podmiejskie i dalekobieżne (relacji Katowice - Gdynia i Olsztyn - Wrocław) skierowano przez stację Częstochowa Mirów, z pominięciem Korwinowa.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.