PKN Orlen planuje badanie stanu technicznego rurociągu paliwowego relacji Ostrów Wielkopolski-Wrocław o długości ok. 106 km. Na wykonanie tej usługi spółka ogłosiła w poniedziałek, 25 lutego, zapytania ofertowe. Oferty można składać do 6 marca - podał płocki koncern.
PKN Orlen poinformował w ogłoszeniu, że postępowanie dotyczy "wykonania pełnej inspekcji dalekosiężnego rurociągu przesyłowego paliw przy pomocy tłoków inspekcyjnych na odcinku Ostrów Wielkopolski - Wrocław".
Zaznaczono, że rurociąg jest pod dozorem Urzędu Dozoru Technicznego, a specjalne tłoki diagnostyczne przy badaniu magistrali "będą prowadzone podczas tłoczenia oleju napędowego".
PKN Orlen określił w ogłoszeniu termin przekazania dokumentacji powykonawczej do dwóch miesięcy od wykonania badania - nie później niż do końca czerwca, przy czym termin realizacji zadania wyznaczył w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2019 r.
Według płockiego koncernu zakres wykonania pełnej inspekcji rurociągu obejmować ma m.in. opracowanie dokumentacji techniczno-organizacyjnej, pomiary geometrii wewnętrznej magistrali tłokiem kalibrującym oraz pomiary grubości ścian tłokiem ultradźwiękowym.
PKN Orlen podał, że w zakresie prac znajdą się również: naniesienie przebiegu rurociągu na cyfrowe mapy - pliki z wynikami inspekcji rurociągu sporządzone w formatach akceptowanych przez programy GIS, Google Earth Pro, a także sporządzenie sprawozdania zawierającego analizę i ocenę danych pomiarowych z badań tłokiem kalibrującym oraz tłokiem ultradźwiękowym.
"Raport powinien zawierać porównanie wykrytych anomalii z anomaliami z badania przeprowadzonego w 2011 r. Opracowanie powinno zawierać podsumowanie, w którym zostaną wskazane najistotniejsze anomalie wraz z oszacowaniem ryzyka awarii rurociągu wynikającego z ich występowania" - zaznaczył płocki koncern.
Rurociąg Ostrów Wielkopolski-Wrocław to przedłużenie magistrali paliwowej łączącej rafinerię PKN Orlen w zakładzie głównym tej spółki w Płocku z bazą magazynową w Ostrowie Wielkopolskim.
Inspekcje tłokami badawczymi, które przemieszczają się wewnątrz rurociągów, pozwalają na zebranie kompleksowych danych o stanie technicznym magistrali, w tym np. o uszkodzeniach i korozji.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.