Prawie 17 mln podróżnych skorzystało w 2018 r. z oferty Kolei Śląskich; o blisko 7,5 proc. więcej, niż w 2017 r. - podała w piątek, 18 stycznia, rzeczniczka samorządowego przewoźnika Magdalena Iwańska.
W opublikowanym w piątek podsumowaniu ubiegłorocznej działalności spółki jej przedstawiciele zaakcentowali, że do wzrostu liczby pasażerów przyczyniły się m.in. akcje promocyjne i poprawa jakości taboru.
Dziękujemy Pasażerom za udany 2018 r.! Łącznie przewieźliśmy prawie 17 milionów osób. Zachęcamy do kolejnych podróży! pic.twitter.com/M5KSGh3hTl
Przewoźnik wskazał, że pod względem popularności pierwsze miejsce niezmiennie zajmuje jego główna trasa Częstochowa - Katowice - Gliwice. Popularne są także pociągi do Rybnika i Bielska-Białej, a w okresie atrakcyjnym turystycznie - do Wisły.
- Bardzo dziękujemy pasażerom za coraz większe zaufanie i zainteresowanie ofertą Kolei Śląskich. Ten wzrost oznacza, że nasze działania przynoszą skutek - a nie jest łatwo przekonać do komunikacji publicznej osoby, które kiedyś już się do niej zraziły lub wcześniej nie rozważały jej jako potencjalnego środka transportu - powiedział cytowany prezes KŚ Wojciech Dinges.
- Tego typu proces wymaga naprawdę długofalowych działań, jak miało to miejsce np. w przypadku relacji Katowice - Bytom - Tarnowskie Góry. Kiedyś tą linią podróżowało wąskie grono pasażerów, obecnie - po zmianie cennika i dogęszczeniu siatki połączeń - mamy komplety pasażerów - zapewnił Dinges.
- Podobnie po remoncie dworca i linii do Cieszyna pasażerowie bardzo chętnie korzystają z połączeń kolejowych, zwłaszcza nowszymi pojazdami. O bardzo zwiększonej liczbie połączeń na obszarze Rybnika i Wodzisławia i tamtejszym wspólnym bilecie kolejowo-autobusowym też możemy mówić w kategoriach sukcesu - dodał szef KŚ.
Starając się o nowych pasażerów KŚ prowadzą akcje promocyjne. Od dwóch lat przewoźnik stara się np. zachęcać studentów pierwszego roku, oferując im w październiku bilety miesięczne za złotówkę. W ramach kampanii Eko Rok przekonywał też do przesiadki na transport kolejowy kierowców (w każdą trzecią środę miesiąca mogli oni podróżować bezpłatnie) - z oferty skorzystało 26 tys. osób.
W ramach Eko Roku pojawiły się także Rodzinne Niedziele - w każdą pierwszą niehandlową niedzielę miesiąca rodzice mogli korzystać z pociągów KŚ bezpłatnie, bilet wystarczyło kupić jedynie dla dziecka (łącznie z tej oferty skorzystało prawie 25 tys. osób).
- Również na rozpoczynający się rok mamy przewidziane działania zmierzające do tego, by promować z jednej strony transport publiczny, a z drugiej wspólne spędzanie czasu i poznawanie walorów regionu. Tym razem planujemy, by rok 2019 przebiegał w naszej spółce pod znakiem kultury - chcielibyśmy, by nasze pociągi były medium przybliżającym różnego rodzaju atrakcje kulturalne, z których czasami dosyć trudno skorzystać z racji odległości - zasygnalizował Dinges.
Wiceprezes KŚ Renata Szczygieł podkreśliła, że spółka od dłuższego czasu ma stabilną sytuację finansową, przy niezmiennym od kilku lat poziomie dofinansowania przez samorząd województwa śląskiego.
- Spółka wspólnie z właścicielem wykonuje swoje podstawowe zadania, poprawia ofertę przewozową oraz realizuje ambitne plany inwestycyjne - zaznaczyła Renata Szczygieł.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.