Tauron i KGHM Polska Miedź uruchomiły w czwartek, 10 stycznia, dostępny dla wszystkich, punkt ładowania samochodów elektrycznych. To pierwszy efekt współpracy na rzecz rozwoju elektromobilności w Polsce zainicjowanej przez spółki w październiku 2018 r. - poinformowały portal netTG.pl służby prasowe Taurona.
Rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych wynika z nowego podejścia KGHM do rozwiązań środowiskowych. Ekologia i elektromobilność wpisują się w strategię biznesową spółki przyjętą przez zarząd na lata 2019 – 2023.
Uruchomienie stacjonarnego punktu ładowania samochodów elektrycznych to rezultat ubiegłorocznego porozumienia KGHM z Tauronem, które zakłada współpracę w obszarze rozwoju elektromobilności, usług casharingu (wynajem aut na minuty), budowania infrastruktury stacji ładowania pojazdów oraz wspólnych działań proekologicznych.
Spółki wykorzystują w ten sposób własne zasoby do rozwoju innowacyjnych usług z myślą o czystym środowisku w zagłębiu miedziowym. Połączenie potencjału spółek kluczowych dla krajowej gospodarki oznacza nie tylko budowę wartości samych przedsiębiorstw, ale przede wszystkim realną korzyść dla mieszkańców regionu. Ekologia i elektromobilność tworzą płaszczyznę synergii przemysłu wydobywczego, hutniczego i energetycznego. Odgrywają również istotną rolę w działalności obu firm, a także wyznaczają kierunki ich strategicznego rozwoju.
- Budowa punktów ładowania pojazdów elektrycznych to kolejny krok w tworzeniu systemu elektromobilności w Tauronie. Już w grudniu uruchomiliśmy dla mieszkańców Katowic usługę casharingu wraz z podstawową infrastrukturą ładowania. Docelowo chcemy zaoferować na zewnątrz usługę budowania infrastruktury ładowania dla e-pojazdów. W Grupie działa już od dwóch lat spółka Magenta, specjalizująca się w usługach dla elektromobilności – podkreśla Filip Grzegorczyk prezes Tauron Polska Energia.
- Oddanie do użytku stacji ładowania pojazdów elektrycznych pokazuje, że od strategii i intencji przechodzimy szybko do czynów. Budujemy firmę odpowiedzialną społecznie, inwestującą w rozwiązania ekologiczne. Jednocześnie, wiemy, że popyt na miedź będzie rosnąć, poprzez rozwój branż związane z OZE i elektromobilnością. Dlatego chętnie jesteśmy ambasadorem takich rozwiązań, wspierając jednocześnie rządowy Plan Rozwoju Elektromobilności – mówi Marcin Chludziński, prezes KGHM Polska Miedź.
Miedź jest istotnym i kluczowym elementem stosowanym w budowie silników, baterii, falowników, okablowaniu pojazdów elektrycznych, ale także w stacjach ich ładowania. Polska rozwija elektromobilność, realizując tym samym przyjęty przez Unię Europejską pakiet klimatyczny , który zakłada obniżenie emisji CO2 i gazów cieplarnianych. Pojazdy z napędem elektrycznym nie wytwarzają spalin i jeśli będą ładowane energią elektryczną pochodzącą z budowanych przez KGHM odnawialnych źródeł energii np. farm fotowoltaicznych oznaczać to będzie praktycznie brak emisji CO2 co znacznie wpłynie na poprawę jakości powietrza w miastach oraz, co za tym idzie, poprawę stanu zdrowia ich mieszkańców.
Stację szybkiego ładowania przy Centrali KGHM w Lubinie uruchomili: wiceprezes KGHM ds. produkcji Radosław Stach, wiceprezes ds. rozwoju KGHM Adam Bugajczuk oraz wiceprezes zarządu spółki Magetna Grupa Tauron Agnieszka Sioła, .
Stacja znajduje się przy ulicy Marii Skłodowskiej – Curie 48. Ponieważ stacja jest w fazie testów i rozruchu technicznego aktualnie ze stacji bez ponoszenia jakichkolwiek opłat mogą korzystać wszyscy użytkownicy aut elektrycznych.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
Ładowanie pod kazdy model? Ile jest dostepnych wtyczek? Wiadomo ze nie kazdy model uda sie podladowac ładowarką CHAdeMO ...stacje greenway'a standardowo obsluguja 3 wtyczki tak zeby bylo mozliwie najbardziej uniwersalnie a jak jest z tymi?