We wtorek, 24 lipca, wybrano pięciu autorów, którzy zakwalifikowali się do drugiego etapu konkursu na logotyp Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Konkurs ma zostać rostrzygnięty do końca sierpnia.
Na konkurs nadesłano ponad 140 portfolio z kraju oraz z zagranicy. We wtorek komisja konkursowa wybrała pięć najlepszych zgloszeń, a ich autorzy zostali zakwalifikowani do drugiego etapu konkursu. Najwazniejszymi kryteriami wg których były oceniano prace miała być różnorodność, doświadczenie, świeżość i nowoczesność
Finalistami konkursu zostali: Zofia Konarska PARA-BUCH, Walk with David, Wojciech Janicki, zespół wespół oraz Atelier Szewski Paweł Miszewski. Każdy z nich otrzyma po 3 tys. zł nagrody, zaś zwycięzca dodatkowe 17 tys. zł oraz propozycję opracowania księgi znaku dla Metropolii.
- Chciałbym bardzo podziękować wszystkim osobom, które przysłały swoje portfolio i wzięły udział w naszym konkursie oraz pogratulować tym, którzy zakwalifikowali się do drugiego etapu. Muszę przyznać, że decyzja o wyborze pięciu najlepszych zgłoszeń nie była łatwa. Jednak na początku posiedzenia komisji konkursowej określiliśmy sobie kilka najważniejszych kryteriów, według których chcieliśmy zrecenzować otrzymane prace. Zależało nam na tym, aby grono finalistów było jak najbardziej różnorodne – powiedział Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu GZM.
- Naszym celem było wyłonienie zróżnicowanej piątki finalistów o odmiennym podejściu do projektowania, dające szansę zarówno firmom mającym doświadczenie w pracy z dużymi inwestorami, jak i bardziej autorskim pracowniom i projektantom - podsumowuje Maciej Siuda ze School of Form w Poznaniu, jeden z członków komisji konkursowej.
W regulaminie konkursu znalazły się wskazówki, którymi projektanci powinni się kierować pracując nad logotypem dla GZM. Jedną z nich jest to, aby przedstawiony projekt zrywał z wciąż funkcjonującymi stereotypami i pokazywał potencjał Metropolii. Logo powinno być również świeże, proste, eleganckie i funkcjonalne – tak, by można było je prezentować zarówno podczas imprez lokalnych, jak i na największych światowych wydarzeniach biznesowych.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.