Polska Agencja Inwestycji i Handlu rusza z promocją polskiej branży maszyn i urządzeń. Start już w czerwcu na targach w Nowokuźniecku i Astanie. Skorzystać mogą na tym firmy okołogórnicze i spółki górnicze. Przykładem, że to możliwe, są ostatnie targi Hannover Messe 2018, w których Famur był partnerem strategicznym Polskiego Stoiska Narodowego, zaś Jastrzębska Spółka Węglowa prezentowała drony dla górnictwa.
- Innowacyjne rozwiązania, globalny zasięg i polska jakość - to Grupa Famur, która od wielu lat oferuje partnerom na całym świecie kompleksowe rozwiązania dla przemysłu wydobywczego, branży transportowej i przeładunkowej oraz energetyki - mówił zaraz po targach w Hanowerze Mirosław Bendzera, prezes Famuru.
Jak zapewnia PAIH, polska branża maszyn to jeden z 12 priorytetowych sektorów polskiej gospodarki z największymi szansami na światowy sukces. Polskie firmy na dzień dobry pojawią się na targach Ugol Rossii w Rosji, gdzie spodziewanych jest 35 tys. gości i 400 wystawców z 24 krajów. Następna będzie impreza targowa w Kazcomak w Kazachstanie (300 firm z 28 krajów). Towarzyszy ona Światowemu Kongresowi Górniczemu w Astanie, w którym weźmie udział 1500 uczestników z 50 krajów. Impreza ta odbędzie się pod hasłem „Innowacyjna potęga - krok do przodu w kierunku rozwoju globalnego przemysłu górniczego”. Jak dowiadujemy się w PAIH, następnie promocja przeniesie się do Iranu, Chin i Indii.
W ramach programu „Promocja Polski w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki - Brand” firmy będą mogły przez dwa lata bezpłatnie organizować spotkania biznesowe, przedstawiać swoją ofertę handlową w postaci filmów promocyjnych, folderów i ulotek na stoiskach narodowych.
- Zwiększenie umiędzynarodowienia polskiej gospodarki oraz eksportu zaawansowanych technologicznie towarów i usług należy do najistotniejszych elementów SOR (Strategia na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju). Dlatego naszą atrakcyjną i konkurencyjną ofertę prezentujemy na najważniejszych na świecie targach przemysłowych w Hanowerze - podkreślała Jadwiga Emilewicz, minister przedsiębiorczości i technologii.
PAIH nowy system promocji gospodarczej wprowadziła rok temu. To kilkadziesiąt (w planach aż 70) zagranicznych biur handlowych, które zastąpiły działające przy ambasadach wydziały promocji handlu i inwestycji. Ich działalność oceniana jest pozytywnie, chociaż nie brakuje też krytycznych głosów. Eksperci biur oferują szeroki zakres obsługi: od analizy rynku i wiarygodności ewentualnego partnera biznesowego, przez inicjowanie pierwszych rozmów, po organizację stoisk targowych, misji gospodarczych. Do tej pory biura obsłużyły ok. 4000 klientów.
Jeśli chcesz mieć dostęp do artykułów z Trybuny Górniczej, w dniu ukazania się tygodnika, zamów elektroniczną prenumeratę PREMIUM. Szczegóły: nettg.pl/premium. Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.