PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
11 kwietnia 2018 09:49 Polska Agencja Prasowa

Coraz chętniej składamy PIT przez internet

Zgodnie z raportem, w 2018 roku liczba osób deklarujących złożenie rocznego zeznania podatkowego za 2017 rok przez internet wzrosła o 6 punktów procentowych w porównaniu do poprzedniego roku i osiągnęła rekordową wartość 56 proc.
fot: Bartłomiej Szopa/ARC

Ponad połowa Polaków złoży PIT za 2017 r. przez internet, ale z elektronicznego wniosku o przygotowanie zeznania rocznego przez fiskusa (PIT-WZ) zamierza skorzystać tylko 5 proc. podatników - wynika z opublikowanego w środę, 11 kwietnia, raportu KPMG.

Zgodnie z raportem, w 2018 roku liczba osób deklarujących złożenie rocznego zeznania podatkowego za 2017 rok przez internet wzrosła o 6 punktów procentowych w porównaniu do poprzedniego roku i osiągnęła rekordową wartość 56 proc. Rozliczając się przez internet, sześć na 10 osób korzysta z systemu e-deklaracje, który jest udostępniony przez Ministerstwo Finansów.

W opracowaniu zauważono, że od zeszłego roku (tj. odnośnie zeznania podatkowego za 2016 rok) podatnicy mogą korzystać z nowego sposobu elektronicznego rozliczenia. Składając wniosek PIT-WZ można zwrócić się o sporządzenie zeznania podatkowego przez urząd skarbowy. W takim przypadku fiskus przygotowane zeznania podatkowe udostępnia do akceptacji lub odrzucenia zainteresowanym podatnikom na Portalu Podatkowym Ministerstwa Finansów.

"W ten sposób z fiskusem rozliczy się jedynie 5 proc. podatników. Wstępnie wypełnione przez urząd skarbowy zeznanie podatkowe (tzw. PFR, ang. pre-filled tax return), które podatnicy ewentualnie uzupełniają o ulgi i odliczenia czy dane do przekazania 1 procent podatku, wybrało 7 proc. osób" - napisano w raporcie.

Z badania wynika, że w deklaracji PIT za 2017 rok 39 proc. podatników skorzysta z dostępnych ulg podatkowych - to wzrost o 2 pkt. proc. w porównaniu do ubiegłorocznej edycji badania. Podobnie jak w poprzednich latach, Polacy zdecydowanie najczęściej korzystają z ulgi na dzieci (67 proc.), ulgę prorodzinną statystycznie częściej rozliczają kobiety (72 proc.) niż mężczyźni (59 proc.).

"Mężczyźni z kolei częściej od kobiet deklarują korzystanie z ulgi na internet (20 proc. vs. 7 proc.). 16 proc. podatników odliczyło bądź odliczy w swoim zeznaniu wydatki na cele rehabilitacyjne. Jedynie 5 proc. skorzysta z odliczenia dostępnego w ramach ulgi z tytułu darowizn" - napisano.

Według raportu w tym roku 82 proc. Polaków mających obowiązek rozliczania się z urzędem skarbowym zadeklarowało, że przekazało lub przekaże 1 proc. podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego. Oznacza to wzrost o 3 pkt proc. w porównaniu do zeszłego roku.

Autorzy badania zauważyli, że chęć przekazywania 1 proc. podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego rośnie wraz z uzyskiwanym dochodem podatnika.

"Jednocześnie aż 98 proc. Polaków zdaje sobie sprawę, że przekazywanie 1 procenta podatku na rzecz wybranych OPP nie stanowi dodatkowego obciążenia podatkowego. Takiej świadomości nie mają najczęściej osoby najmłodsze, do 24. roku życia" - napisano.

Poinformowano, że blisko 7 na 10 respondentów przekazujących swój "1 procent" przyznało, że dokonuje wyboru organizacji pożytku publicznego w oparciu o sugestię lub prośbę znajomych i rodziny. W dalszej kolejności OPP wybierane są losowo (18 proc. wskazań) lub na podstawie informacji z mediów (14 proc.).

Zdaniem, cytowanego w raporcie, menadżera w zespole ds. PIT w KPMG w Polsce Grzegorza Grochowiny wyniki raportu dowodzą, że rozliczenia podatkowe w zakresie PIT postrzegane są przez dużą część podatników jako łatwe lub bardzo łatwe. Według niego to zapewne efekt wielu czynników.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • ZEPSV
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górniczy związkowcy zwrócili się do minister przemysłu
16 kwietnia 2024
13,583 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]