REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
7 kwietnia 2018 08:03 Polska Agencja Prasowa 1.5 tys. odsłon

Kolej: przetarg na remont północnej obwodnicy GOP

Znacznie szybciej i bezpieczniej mają jeździć pociągi towarowe, m.in. z węglem z kopalń, po remoncie kolejowej północnej obwodnicy GOP z Gliwic do Mysłowic-Brzezinki
fot: Jarosław Galusek/ARC

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła przetarg na rewitalizację północnej obwodnicy towarowej Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Wartość prac - na które złoży się m.in. wymiana części torów, przebudowa sieci trakcyjnej i niektórych stacji - jest szacowana na ponad 360 mln zł.

Spółka podała w piątkowym komunikacie, 6 kwietnia, że przetarg dotyczy wykonania prac na odcinkach Gliwice - Bytom, Chorzów Stary - Mysłowice oraz Dorota - Mysłowice Brzezinka. To część północnej obwodnicy towarowej GOP. Remonty mają być przeprowadzone w latach 2019-2023.

Gliwice-Szpienice-Brzezinka - newralgiczny odcinek towarowy
Przedstawiciele PKP PLK zaznaczają, że rewitalizacja odcinka Gliwice - Bytom - Chorzów Stary - Siemianowice Śląskie - Dąbrówka Mała - Katowice Szopienice Północne oraz Dorota - Mysłowice Brzezinka jest szczególnie ważna dla przewozów towarowych.

- Dzięki pracom, znacząco usprawni się ruch kolejowy w ważnym społecznie i gospodarczo regionie. Wraz ze wzrostem prędkości, skróci się czas przewozu towarów, a to zwiększy konkurencyjność kolei względem transportu drogowego oraz przyczyni się do ochrony środowiska. Inwestycja korzystnie wpłynie na rozwój gospodarczy Śląska - podał Jacek Karniewski ze spółki PKP PLK.

Choć na odcinkach, które zostaną poddane rewitalizacji, obecnie prowadzony jest ruch towarowy, to mogą one być również wykorzystane jako linie objazdowe pociągów pasażerskich. W ramach prac, które wykonane zostaną w systemie "projektuj i buduj", zakłada się m.in. przebudowę stacji Siemianowice Śląskie i Katowice Szopienice Północne. Ponadto będzie kompleksowa przebudowa sieci trakcyjnej, zostaną wymienione tory na długości ok. 49 km.

Nowe przejazdy i rozjazdy - ma być bezpieczeniej i znacznie szybciej
- Istotne dla obsługi ruchu towarowego będzie zapewnienie sprawnych przejazdów, dzięki wymianie 78 rozjazdów. Odnowionych zostanie też 58 obiektów inżynieryjnych. Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewni przebudowa 5 przejazdów kolejowo-drogowych" - wskazał Karniewski.

Sprawną obsługę stacji, większą przepustowość i poziom bezpieczeństwa mają zapewnić nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Po rewitalizacji pociągi towarowe pojadą zdecydowanie szybciej, dzięki temu po odnowionych trasach sprawniej pojedzie większa liczba pociągów.

Projekt "Prace na liniach kolejowych nr 132, 147, 161, 180, 188, 654, 655, 657, 658 na odcinku Gliwice - Bytom - Chorzów Stary - Mysłowice Brzezinka - Oświęcim oraz Dorota - Mysłowice Brzezinka" o wartości ponad 360 mln zł netto będzie współfinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • CEASV
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Wstrząs w kopalni, załoga wycofana
18 listopada 2024
57.3 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]