Międzynarodowy producent pociągów, którego jedna z fabryk działa w Chorzowie, dostarczy 25 składów regionalnych do południowych Niemiec. Alstom zdobył kontrakt dla niemieckich kolei DB Regio Bayern na 20 składów o wartości 93 mln euro, a regionalna kolej Hohenzollerische Landesbahn AG (HzL) zamówiła pięć dodatkowych pociągów, wartych razem 23 mln euro - poinformowała portall nettg.pl Anna Szarek z obsługi prasowej spółki.
Wszystkie spalinowe zespoły trakcyjne (DMUs) zostaną wyprodukowane w Salzgitter w Niemczech, gdzie mieści się największa na świecie fabryce koncernu. Od 2016 r. w Chorzowie produkowane są jednak podzespoły do zamówionych pociągów z rodziny Coradia i Coradia Lint, dlatego kontrakt oznacza pracę także dla polskich zakładów giganta.
Pociągi Coradia Lint za rok wyjadą na tory w Badenii-Wirtembergii a rok później w Bawarii.
Składy zamówione przez DB Regio będą obsługiwały sieć "Dieselnetz Ulm" wraz z trasami Ulm-Memmingen(-Buxheim), Ulm-Weissenhornand oraz (Ulm-)-Günzburg-Mindelheim. 15 pociągów będzie dostarczonych jesienią 2020 r., pozostałych pięć dwa lata później. DB Regio zamówiło dwa różne rodzaje pociągów, które z łatwością można łączyć dla zwiększenia elastyczności operacyjnej. Tabor, na który składa się osiem pociągów Coradia Lint 41 oferujących 125 miejsc siedzących oraz 12 pociągów Coradia Lint 54 oferujących 150 miejsc siedzących, można łatwo i szybko przystosować do liczby pasażerów oraz różnych tras.
Składy Coradia Lint rozwijąją prędkość do 140 km/h, przy większości foteli są stoliki na laptopa a każdy pociąg ma własną sieć WLAN i system informacji pasażerskiej oraz tzw. sieć rozrywki. Nad bezpieczeństwem czuwają kamery nadzoru wideo. Takie pociągi starszych modeli jeżdżą od 2000 r. w ponad 30 sieciach w Niemczech oraz Danii, Francji, Włoszech, Luksemburgu, Holandii, Szwecji i Kanadzie. Wyprodukowano ich dotychczas 2,8 tys.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.