REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
17 lutego 2018 08:15 Polska Agencja Prasowa

Metropolia GZM: pracują nad systemem rowerowym

Metropolia GZM chce, aby system rowerowy był zgodny z rozwiązaniami, które funkcjonują już w miastach należących do metropolii
fot: Maciej Dorosiński/ARC

Prace nad uruchomieniem systemu roweru metropolitalnego prowadzi działająca od stycznia Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia. System tzw. IV generacji ma być zgodny (lub równoległy) z rozwiązaniami, które dotąd wdrożyły lub obecnie wdrażają miasta Metropolii.

O pracach nad rowerem metropolitalnym mówił dziennikarzom - po piątkowej, 16 lutego, sesji zgromadzenia Metropolii - członek jej zarządu Krzysztof Zamasz.

- Chcielibyśmy, aby jednym rowerem można było przemieszczać się na terenie całej Metropolii, także wypożyczając go w jednym mieście i zostawiając w innym. W tej chwili jest to niemożliwe - zaznaczył Zamasz.

Zasygnalizował, że sprawa miała być jedną z omawianych na piątkowych, zamkniętych dla dziennikarzy warsztatach dla przedstawicieli gmin członkowskich. Zarząd GZM chciałby następnie uzyskać opinie poszczególnych miast zainteresowanych wejściem do systemu.

- Po tych deklaracjach przystąpimy do działań. Pierwsze działanie to powołanie zespołu przedstawicieli miast. Na pewno w tym zespole będą potem uczestniczyły osoby związane ze środowiskami rowerowymi, które już się do nas zgłosiły i wyraziły chęć współpracy. Jesteśmy również w kontakcie z urzędem marszałkowskim - wskazał członek zarządu GZM.

Efektem ma być wypracowanie modelu biznesowego i technicznego przyszłego systemu. GZM będzie przy tym dążyła do wprowadzenia tzw. IV generacji systemu roweru miejskiego, który dzięki rozwiązaniom opartym o geolokalizację umożliwia pozostawianie wypożyczonych rowerów lub wypożyczanie ich poza stacjami dokującymi.

- To także optymalne rozwiązanie pod względem kosztowym. Chcielibyśmy rozeznać ten rynek, również przy udziale potencjalnych graczy - firm, które będą startowały w naszym postępowaniu. Planujemy, że przeprowadzimy najpierw dialog techniczny, żeby uzgodnić wszystkie te kwestie techniczne i formalne, a potem ruszyć - zapowiedział Zamasz.

Jak zaznaczył, trudno na razie powiedzieć, czy uda się rozpocząć budowanie systemu roweru już w tym roku. Od piątku natomiast ma ruszać współpraca z gminami i wypracowywanie konkretnych rozwiązań.

Przedstawiciele Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii akcentują, że wdrożenie systemu IV generacji otwiera go m.in. na małe miejscowości, w których będzie można początkowo umieścić np. po kilka rowerów, a które nie mogłyby sobie pozwolić na budowanie własnych systemów.

- Chcielibyśmy również te istniejące systemy rowerowe w miarę możliwości technicznych włączyć do systemu roweru metropolitalnego, aby stworzyć cały wspólny system - zaznaczył Zamasz.

Podkreślił przy tym, że systemy czwartej generacji i dotychczasowe, trzeciej (oparte o stacje dokujące) mogą z technicznego punktu widzenia funkcjonować równolegle.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • MORCN
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Wstrząs w kopalni, załoga wycofana
18 listopada 2024
57.7 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]